Now showing items 41-60 of 62
-
L'acollida al centre docent del personal no docent i agents externs (2009)
(2009)Aquest projecte pretén aprofundir en l’acollida de nous i noves professionals als centres educatius aportant instruments útils per als equips directius que, tot i veure la necessitat de fer-ho, sovint ... -
Treball de recerca educativa: integració de l'aula virtual de matemàtiques al currículum ESO (2009)
(2009)El present projecte pretén desenvolupar un model que proporcioni la millor forma d’integrar en el currículum ordinari de l' ESO el treball amb l’Aula Virtual de Matemàtiques, de forma que el treball ... -
Nous diàlegs de complicitats ciutadanes: estratègies d'acció artística comunitària entre l'escola i el seu entorn (2009)
(2009)Molts estudis i treballs recents que tracten d’entendre les noves dinàmiques socials respecte l’escola indiquen la importància dels teixits socials, les xarxes d’interacció col·lectiva, de totes aquelles ... -
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació (2009)
(2009)L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són ... -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
(2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
Estratègies i bones pràctiques per educar en la diversitat a l'ESO: anàlisi de la realitat a Tarragona (2009)
(2009)S'intenta respondre a qüestions sobre el tema de l'educació en la diversitat i s'elabora un corpus conceptual que permet aclarir conceptes i conèixer models d’organització i estratègies per donar resposta ... -
Cinema transversal: el cinema com a eina d'aprenentatge transversal i creatiu, amb algunes propostes de treball per al batxillerat (2009)
(2009)El treball és una posada al dia de la situació del cinema com a objecte d'estudi i com a eina de treball i de reflexió en l'ensenyament secundari, arreu de l'estat. Tot parteix de la idea d'un aprenentatge ... -
El pensament crític en activitats de context real (2009)
(2009)Elaboració de material didàctic per a les matemàtiques d'educació secundària. Amb aquest material es té la intenció que els alumnes siguin capaços de fer un ús funcional dels coneixements i destreses ... -
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
(2009)A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que ... -
Aprenentatge Servei en l’educació secundària: aplicacions d’APS en el treball de recerca de batxillerat (2009)
(2009)Aquest estudi té el seu origen en la inquietud d'obrir les portes de l’aula a l'exterior i en la preocupació que alguns treballs escolars, especialment de recerca de batxillerat, excel·lents de realització ... -
Els plans de millora i innovació de centres com elements afavoridors d'institucions que avancen vers la inclusió educativa (2009)
(2009)L'estudi parteix de la premissa que els centres que opten pel Pla de millora de la qualitat dels centres educatius, avancen cap a una escola amb indicadors d’inclusió educativa. L'estudi es basa en dos ... -
L'educació matemàtica a través del treball en contextos no matemàtics (2009)
(2009)El treball fonamenta i justifica una educació matemàtica a l’ESO que inclogui unitats didàctiques basades en contextos no matemàtics escollits per la seva rellevància cultural, la seva contribució a ... -
El grup de reflexió com a eina d'inserció en la formació del professorat de nova incorporació en l'ensenyament obligatori (2009)
(2009)Atendre la dimensió personal del professorat de nova incorporació des de la formació permanent facilita la seva inserció en el sistema educatiu. En el treball es defineixen els principis d’un model de ... -
Activitat matemàtica en l'àmbit laboral a l'inici del segle XXI: implicacions per al currículum de l'ESO (2009)
(2009)L'objectiu del treball és identificar l'activitat matemàtica en l'àmbit laboral i plantejar formes d'incorporar les matemàtiques laborals al currículum de matemàtiques de l'ESO. -
La literatura catalana: una eina per a la integració de l'alumnat nouvingut i pel treball de la interculturalitat (2009)
(2009)La finalitat d’aquest projecte és poder oferir als professors de llengua i literatura catalanes materials apropiats per als alumnes nouvinguts de 3r i 4t d’ESO quan es treballa la part del currículum ... -
L'ensenyament de les ciències socials en llengua anglesa: estat de la qüestió (2009)
(2009)El treball tracta de l'estat de la qüestió CLIL (Content and Language Integrated Learning) a les diferents Comunitats Autònomes espanyoles, els instruments del Departament d'Educació per fomentar-ho i ... -
Els verbs amb prefix en l'aprenentatge de l'alemany: un exemple d'aplicació d'estratègies en l'aprenentatge de vocabulari (2009)
(2009)Es dóna una panoràmica general de la diversitat funcional dels prefixos verbals preposicionals; es fa un llistat dels principals significats de cada prefix relacionats amb el significat original de la ... -
El Bloc de l'Eva: la narració del cos (2009)
(2009)El bloc de l'Eva, personatge de ficció, serveix per contextualitzar els aspectes del funcionament del cos humà més importants per a la salut situant-los en un espai, el triangle Barcelona-Londres-Amsterdam, ... -
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària (2009)
(2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
Life through history: knowing, interpreting and analysing how people lived in the past, how we live today, predicting the human life in the future (2009)
(2009)El material didàctic que s'ha dissenyat desenvolupa un recorregut per diferents períodes de la història de la humanitat: prehistòria, edat mitjana, revolució industrial fins arribar als nostres dies. ...