Published documents
-
La pràctica lectora de literatura a l'escola: contra la literatura infantil i juvenil
(2009)El treball consta de tres parts: la primera vol facilitar els fonaments teòrics i les eines tant per l'estudi i treball de camp de la pràctica lectora com de la proposta didàctica; la segona consisteix ... -
La millora del benestar a l'aula des de l'enfocament de l'ecologia emocional
(2009)Tracta del treball d’autoconsciència que s'ha fet amb l’alumnat que ha après a fer una gestió adaptativa de les seves emocions i ha aconseguit ser conscient de l’impacte que aquestes emocions tenen en ... -
Els verbs amb prefix en l'aprenentatge de l'alemany: un exemple d'aplicació d'estratègies en l'aprenentatge de vocabulari
(2009)Es dóna una panoràmica general de la diversitat funcional dels prefixos verbals preposicionals; es fa un llistat dels principals significats de cada prefix relacionats amb el significat original de la ... -
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació
(2009)L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són ... -
El treball en bloc a l'aula: els blocs educatius
(2009)Conté una primera part bibliogràfica (introducció a les característiques dels blocs educatius), una segona part pràctica (guia d'iniciació i d'ús de blocs), una tercera part reflexiva (reflexió sobre ... -
Treball col·laboratiu pluricultural en entorn virtual aplicat a l'àrea de música de l'ESO
(2009)El propòsit del projecte és estudiar la repercussió de les activitats d’ensenyament en entorn virtual com a suport per a la construcció col·laborativa de l’aprenentatge a l’àrea de música, en un marc ... -
Pel·lícules germanòfones com a eina per a l'ensenyament
(2009)Objectiu general: Convertir les pel·lícules que habitualment els aprenents només associen amb diversió i distracció, en un guany lingüístic, cultural i social. És a dir, transformar el relat fílmic en ... -
Life through history: knowing, interpreting and analysing how people lived in the past, how we live today, predicting the human life in the future
(2009)El material didàctic que s'ha dissenyat desenvolupa un recorregut per diferents períodes de la història de la humanitat: prehistòria, edat mitjana, revolució industrial fins arribar als nostres dies. ...Accés als continguts: http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200809/memories/2019/ -
Els plans de millora i innovació de centres com elements afavoridors d'institucions que avancen vers la inclusió educativa
(2009)L'estudi parteix de la premissa que els centres que opten pel Pla de millora de la qualitat dels centres educatius, avancen cap a una escola amb indicadors d’inclusió educativa. L'estudi es basa en dos ... -
Cicle formatiu d'arts aplicades al mur: línies d'actuació diferenciades dins un nou plantejament. Metodologies i perfils professionals
(2009)Des del cicle superior d’arts aplicades al mur com a punt de partida, on conflueixen tècniques artístiques de conservació amb tècniques i conceptes d’art contemporani i on, a més, no hi ha marcat un ...Accés a la pàgina web: https://blocs.xtec.cat/pinturallotja/ -
El grup de reflexió com a eina d'inserció en la formació del professorat de nova incorporació en l'ensenyament obligatori
(2009)Atendre la dimensió personal del professorat de nova incorporació des de la formació permanent facilita la seva inserció en el sistema educatiu. En el treball es defineixen els principis d’un model de ... -
Teaching chemistry and physics to students in the 3rd curs [sic] of ESO, by using the bilingual educational program CLIL (Content and Language Integrated Learning)
(2009)S’han elaborat en total 11 unitats didàctiques de Física i Química, per a 3r d’ESO utilitzant com a llengua vehicular l’anglès S'agrupen en tres blocs: Matter, Chemical Reactions i Physics and Energy. ... -
L'acollida al centre docent del personal no docent i agents externs
(2009)Aquest projecte pretén aprofundir en l’acollida de nous i noves professionals als centres educatius aportant instruments útils per als equips directius que, tot i veure la necessitat de fer-ho, sovint ... -
Cinema transversal: el cinema com a eina d'aprenentatge transversal i creatiu, amb algunes propostes de treball per al batxillerat
(2009)El treball és una posada al dia de la situació del cinema com a objecte d'estudi i com a eina de treball i de reflexió en l'ensenyament secundari, arreu de l'estat. Tot parteix de la idea d'un aprenentatge ... -
El pensament crític en activitats de context real
(2009)Elaboració de material didàctic per a les matemàtiques d'educació secundària. Amb aquest material es té la intenció que els alumnes siguin capaços de fer un ús funcional dels coneixements i destreses ... -
Treball de recerca educativa: integració de l'aula virtual de matemàtiques al currículum ESO
(2009)El present projecte pretén desenvolupar un model que proporcioni la millor forma d’integrar en el currículum ordinari de l' ESO el treball amb l’Aula Virtual de Matemàtiques, de forma que el treball ...Accés als recursos: http://recursosavm.blogspot.com/ -
Nous diàlegs de complicitats ciutadanes: estratègies d'acció artística comunitària entre l'escola i el seu entorn
(2009)Molts estudis i treballs recents que tracten d’entendre les noves dinàmiques socials respecte l’escola indiquen la importància dels teixits socials, les xarxes d’interacció col·lectiva, de totes aquelles ... -
Herois de novel·la representants del nostre temps. La narrativa del segle XIX : història, cultura i problemàtica social
(2009)Es fa una proposta d’estudi temàtic, plurilingüe, transversal i interdisciplinar sobre la novel·la occidental del segle XIX. Els materials que s’ofereixen, als quals s’accedeix des del web, responen a ... -
La transformació dels hàbits de lectura i les noves tecnologies
(2009)S'analitza el passat, el present i el futur de la lectura i el tractament que se n'ha fet i se'n fa. Inclou tot un seguit de recomanacions per a impulsar un nou enfocament de l'aprenentatge d'aquest ... -
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes
(2009)S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint ...