La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG
Document Type
Monograph
Abstract
A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que aquests infants tinguin una bona qualitat de vida i un millor benestar personal que afavoreixi la integració al món social i laboral. En aquest estudi s'intenta demostrar que amb el llenguatge corporal, el contacte corporal i qualsevol expressió de llenguatge que passi pel cos proporciona una via de comunicació molt interessant i viable pel que fa a la comunicació amb nens i nenes amb aquest tipus de trastorn els quals, precisament, presenten una dificultat important de comunicació que implica una dificultat específica en la comprensió i l'ús del llenguatge conversacional, l'entonació, la gestualitat, l'expressió facial i d'altres manifestacions corporals, dificultats de relació i baixa empatia social o un rebuig al contacte corporal normal
Note
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citation
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG. Mariona Angelats Planas. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Author
Language
Català
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2009Extension
101
Collection
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Subject (LEMAC)
Ensenyament - Innovacions
Expressió corporal - Ús terapèutic
Documents to download
105.4Mb
This item appears in the following Collection(s)
- FD sèrie provisional [63]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Cant coral a l'escola: trobada de corals d'educació infantil i primària [cartell]
Departament d'Educació (2005) -
L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004)
Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004)