El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació (2009)
Document Type
Monograph
Abstract
L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són bàsicament dues, escriure un guió basat en la seva autobiografia i produir un curtmetratge de 15 minuts sobre el guió escrit. Es pretén que la pràctica del guió i tot el que comporta l'elaboració d'un curtmetratge millori la motivació de l'alumnat envers la pràctica de l'escriptura ja de per si poc atractiva per a ells. A més, el treball sobre el guió no només és llengua, sinó que implica diferents activitats com cerca de documentació, ús dels mitjans audiovisuals, representació i posada en escena, i permet tractar la llengua des d'una perspectiva interdisciplinària.
Note
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citation
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació. Laura Cerdán Martínez. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Author
Language
Català
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2009Extension
2 fitxers
Collection
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Subject (LEMAC)
Ensenyament - Innovacions
Cinematografia - Art d'escriure - Educació primària
Curtmetratges - Educació primària
Llenguatge i llengües - Adquisició
Documents to download
185.0Kb
474.4Kb
This item appears in the following Collection(s)
- FD sèrie provisional [63]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
L'ús del llenguatge a l'escola: propostes d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge (2a edició, 2004)
Departament d'Educació. Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa (2004) -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
Codinas Perich, M. Àngels (2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...