Now showing items 1-20 of 24
-
Escriure a les àrees (2015)
(2015) -
Desig d'aprendre a escriure (2015)
(2015) -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-05)Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ... -
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ... -
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-04)Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ... -
El procés de composició escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escriptura s’ha de centrar de manera especial en el procés d’escriptura i en les fases que comporta. L’aprenentatge d’aquest procés facilita l’elaboració del text i en millora la ... -
Competència lingüística: l'expressió escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-02)Vivim en una societat lletrada, en què la llengua escrita té un paper fonamental, ja sigui en suport paper o en suport digital. En aquest context, saber escriure és un dret del qual tots els ciutadans ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Quan les escoles aconsegueixen establir “línies de centre” fonamentades i rigoroses els resultats del alumnes milloren. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? Hi ha consideracions generals ... -
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-04)En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ... -
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-02)En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-09)La coordinació i la coherència pedagògiques d’un centre garanteixen la millora dels resultats dels alumnes i l’èxit acadèmic. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? En aquesta conferència ... -
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-09)Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.