Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
Document Type
Conference / Class
Abstract
Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista no comporta millores en l’expressió escrita. Pel que sembla, però, tampoc ho fa un enfocament només comunicatiu. En ambdós plantejaments arriba un punt que els textos dels alumnes ja no milloren. Cal posar en funcionament estratègies que permetin convertir la relació entre gramàtica i comunicació en una ruta de doble sentit.
Citation
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Català
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-09Extension
3 fitxers
Subject (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació primària - Ensenyament
Keywords
Cicle mitjà
Cicle superior
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Escriptura i reflexió metalingüística, un camí de doble sentit (2015)
Durán, Carmen (2015) -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ... -
El camí de l'aprenentatge del codi: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-02)En una societat alfabetitzada com la nostra, els infants desenvolupen idees sobre el funcionament del codi escrit molt abans que arribin a l’escola. Esbrinar aquests coneixements previs i conèixer les ...