Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació]


Document Type
Conference / Class
Abstract
Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o posar-se al servei de la narrativa i fer-se còmplices, per exemple, de les terboleses del gènere negre, o del sofisticat món de la ciència-ficció.
Sent les persones creatives per naturalesa, l’educació hauria d’esperonar aquest potencial en tots els camps, i especialment en l’escriptura. Això es fa aplicant metodologies que permetin combinar l’estudi del cànon literari, la formació del gust personal i la pràctica lúdica de la llengua amb fins creatius.
Citation
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-03Extension
3 fitxers
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació]
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ... -
Escriptura i reflexió metalingüística, un camí de doble sentit
Durán, Carmen (2015) -
Com ensenyar el procés de composició?
Cassany, Daniel (2015)