Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Document Type
Conference / Class
Abstract
A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció oral en les activitats acadèmiques és la prova que la llengua és l’eina indispensable per a l’aprenentatge.
D’altra banda, cada disciplina té un llenguatge que li és propi i que cal ensenyar a l’alumne per convidar-lo a apropar-se als continguts. És per això que ensenyar a escriure no és competència exclusiva de les matèries lingüístiques, sinó que s’ha de fer des de totes les matèries.
Citation
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Català
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-03Extension
3 fitxers
Subject (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació secundària obligatòria - Ensenyament
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
Escriure a les àrees (2015)
Palou, Juli (2015) -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-05)Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ...