Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Document Type
Conference / Class
Abstract
Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa per incorporar a les aules un aprenentatge que inclogui la reflexió sobre la llengua. Com diuen els especialistes “Per aprendre bé una llengua no n’hi ha prou amb usar-la en actes comunicatius, sinó que cal, també, una reflexió conscient sobre la mateixa llengua.” L’ús d’una gramàtica funcional i més pedagògica a l’aula, també, pot ajudar els alumnes a apropiar-se de la riquesa expressiva d’una llengua, i esdevenir així més competents.
Citation
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] . Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Català
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-04Extension
3 fitxers
Subject (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació secundària obligatòria - Ensenyament
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Escriptura i reflexió metalingüística, un camí de doble sentit (2015)
Durán, Carmen (2015) -
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-03)Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ...