Envíos recientes
-
L'audició a primària: un despertar emocional i creatiu
(2006)Aquest treball és una proposta que amplia el camp de l'Educació Musical, donant-li una dimensió emocional i creativa. Parteix del fet que l'audició musical desvetlla emocions. A partir de 5 emocions ... -
Els verbs amb prefix en l'aprenentatge de l'alemany: un exemple d'aplicació d'estratègies en l'aprenentatge de vocabulari (2009)
(2009)Es dóna una panoràmica general de la diversitat funcional dels prefixos verbals preposicionals; es fa un llistat dels principals significats de cada prefix relacionats amb el significat original de la ... -
Aprofundiment metodològic i didàctic per a la millora de les competències del currículum de "Ciències per al món contemporani" del nou batxillerat (2009)
(2009)Es reflexiona i es recull material entorn dels dos eixos temàtics que probablement han tingut més pes en la història recent de la ciència i de la tecnologia occidentals i que han marcat amb força el seu ... -
L'acollida al centre docent del personal no docent i agents externs (2009)
(2009)Aquest projecte pretén aprofundir en l’acollida de nous i noves professionals als centres educatius aportant instruments útils per als equips directius que, tot i veure la necessitat de fer-ho, sovint ... -
Life through history: knowing, interpreting and analysing how people lived in the past, how we live today, predicting the human life in the future (2009)
(2009)El material didàctic que s'ha dissenyat desenvolupa un recorregut per diferents períodes de la història de la humanitat: prehistòria, edat mitjana, revolució industrial fins arribar als nostres dies. ...Accés als continguts: http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200809/memories/2019/ -
El pensament crític en activitats de context real (2009)
(2009)Elaboració de material didàctic per a les matemàtiques d'educació secundària. Amb aquest material es té la intenció que els alumnes siguin capaços de fer un ús funcional dels coneixements i destreses ... -
Estratègies i bones pràctiques per educar en la diversitat a l'ESO: anàlisi de la realitat a Tarragona (2009)
(2009)S'intenta respondre a qüestions sobre el tema de l'educació en la diversitat i s'elabora un corpus conceptual que permet aclarir conceptes i conèixer models d’organització i estratègies per donar resposta ...Materials complementaris: http://www.xtec.cat/~mcunille/alguns%20projectes/index.html -
La literatura catalana: una eina per a la integració de l'alumnat nouvingut i pel treball de la interculturalitat (2009)
(2009)La finalitat d’aquest projecte és poder oferir als professors de llengua i literatura catalanes materials apropiats per als alumnes nouvinguts de 3r i 4t d’ESO quan es treballa la part del currículum ... -
Cinema transversal: el cinema com a eina d'aprenentatge transversal i creatiu, amb algunes propostes de treball per al batxillerat (2009)
(2009)El treball és una posada al dia de la situació del cinema com a objecte d'estudi i com a eina de treball i de reflexió en l'ensenyament secundari, arreu de l'estat. Tot parteix de la idea d'un aprenentatge ... -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
(2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ... -
La millora del benestar a l'aula des de l'enfocament de l'ecologia emocional (2009)
(2009)Tracta del treball d’autoconsciència que s'ha fet amb l’alumnat que ha après a fer una gestió adaptativa de les seves emocions i ha aconseguit ser conscient de l’impacte que aquestes emocions tenen en ... -
La pràctica lectora de literatura a l'escola: contra la literatura infantil i juvenil (2009)
(2009)El treball consta de tres parts: la primera vol facilitar els fonaments teòrics i les eines tant per l'estudi i treball de camp de la pràctica lectora com de la proposta didàctica; la segona consisteix ... -
El treball en bloc a l'aula: els blocs educatius (2009)
(2009)Conté una primera part bibliogràfica (introducció a les característiques dels blocs educatius), una segona part pràctica (guia d'iniciació i d'ús de blocs), una tercera part reflexiva (reflexió sobre ... -
El guió a l'educació primària. El llenguatge audiovisual : integració i ús dels mitjans de comunicació (2009)
(2009)L'objectiu de l'estudi és verificar si el treball sobre el gènere del guió millora les competències de l'alumnat en llengua oral i escrita. Les activitats realitzades per un grup pilot d'alumnes són ... -
Parlar i escriure de matemàtiques: recerca i acció (2009)
(2009)Es parteix d'un enfocament didàctic socioconstructivista i de la premissa que l'escriptura és una eina epistemològica molt important. Es donen instruments per treballar la tipologia textual pròpia ... -
L'educació matemàtica a través del treball en contextos no matemàtics (2009)
(2009)El treball fonamenta i justifica una educació matemàtica a l’ESO que inclogui unitats didàctiques basades en contextos no matemàtics escollits per la seva rellevància cultural, la seva contribució a ... -
Orient-occident, mirades creuades: el cinema com a eina pel desenvolupament de les competències i habilitats socials, potenciador del diàleg intercultural (2009)
(2009)El treball consta de dues parts, una justificació teòrica dels diferents conceptes que componen el marc teòric sobre el diàleg intercultural i la filmografia seleccionada i ordenada en funció de la ... -
Science in english (2009)
(2009)El treball consisteix en l'elaboració de tres unitats didàctiques sobre ciències naturals en anglès per a alumnes de 2n i 3r d'ESO. Amb aquest material es pretén que els alumnes aprenguin a fer-se ... -
Treball col·laboratiu pluricultural en entorn virtual aplicat a l'àrea de música de l'ESO (2009)
(2009)El propòsit del projecte és estudiar la repercussió de les activitats d’ensenyament en entorn virtual com a suport per a la construcció col·laborativa de l’aprenentatge a l’àrea de música, en un marc ... -
El grup de reflexió com a eina d'inserció en la formació del professorat de nova incorporació en l'ensenyament obligatori (2009)
(2009)Atendre la dimensió personal del professorat de nova incorporació des de la formació permanent facilita la seva inserció en el sistema educatiu. En el treball es defineixen els principis d’un model de ...