Mostrant els elements 21-40 de 63
-
Teaching chemistry and physics to students in the 3rd curs [sic] of ESO, by using the bilingual educational program CLIL (Content and Language Integrated Learning) (2009)
(2009)S’han elaborat en total 11 unitats didàctiques de Física i Química, per a 3r d’ESO utilitzant com a llengua vehicular l’anglès S'agrupen en tres blocs: Matter, Chemical Reactions i Physics and Energy. ... -
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària (2009)
(2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
Pel·lícules germanòfones com a eina per a l'ensenyament (2009)
(2009)Objectiu general: Convertir les pel·lícules que habitualment els aprenents només associen amb diversió i distracció, en un guany lingüístic, cultural i social. És a dir, transformar el relat fílmic en ... -
Herois de novel·la representants del nostre temps. La narrativa del segle XIX : història, cultura i problemàtica social (2009)
(2009)Es fa una proposta d’estudi temàtic, plurilingüe, transversal i interdisciplinar sobre la novel·la occidental del segle XIX. Els materials que s’ofereixen, als quals s’accedeix des del web, responen a ... -
El Bloc de l'Eva: la narració del cos (2009)
(2009)El bloc de l'Eva, personatge de ficció, serveix per contextualitzar els aspectes del funcionament del cos humà més importants per a la salut situant-los en un espai, el triangle Barcelona-Londres-Amsterdam, ... -
Aprenentatge Servei en l’educació secundària: aplicacions d’APS en el treball de recerca de batxillerat (2009)
(2009)Aquest estudi té el seu origen en la inquietud d'obrir les portes de l’aula a l'exterior i en la preocupació que alguns treballs escolars, especialment de recerca de batxillerat, excel·lents de realització ... -
Nous diàlegs de complicitats ciutadanes: estratègies d'acció artística comunitària entre l'escola i el seu entorn (2009)
(2009)Molts estudis i treballs recents que tracten d’entendre les noves dinàmiques socials respecte l’escola indiquen la importància dels teixits socials, les xarxes d’interacció col·lectiva, de totes aquelles ... -
L'escola inclusiva i les noves tecnologies (2009)
(2009)En aquest projecte s'ha volgut esbrinar l’ús que fa de la nova cultura digital l’alumnat divers de les nostres escoles en el seu temps lliure, saber com reben i assimilen la informació, conèixer els ... -
La transformació dels hàbits de lectura i les noves tecnologies (2009)
(2009)S'analitza el passat, el present i el futur de la lectura i el tractament que se n'ha fet i se'n fa. Inclou tot un seguit de recomanacions per a impulsar un nou enfocament de l'aprenentatge d'aquest ... -
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes (2009)
(2009)S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint ... -
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
(2009)A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que ... -
Els plans de millora i innovació de centres com elements afavoridors d'institucions que avancen vers la inclusió educativa (2009)
(2009)L'estudi parteix de la premissa que els centres que opten pel Pla de millora de la qualitat dels centres educatius, avancen cap a una escola amb indicadors d’inclusió educativa. L'estudi es basa en dos ... -
Cicle formatiu d'arts aplicades al mur: línies d'actuació diferenciades dins un nou plantejament. Metodologies i perfils professionals (2009)
(2009)Des del cicle superior d’arts aplicades al mur com a punt de partida, on conflueixen tècniques artístiques de conservació amb tècniques i conceptes d’art contemporani i on, a més, no hi ha marcat un ...Accés a la pàgina web: https://blocs.xtec.cat/pinturallotja/ -
Fem vídeo digital a secundària: ESO i batxillerat (2009)
(2009)El llenguatge audiovisual és un nou llenguatge del segle XXI que segons l'autora cal ensenyar i aprendre i que necessàriament ha de ser introduït a l’educació secundària. En el treball es destaca els ... -
L'ensenyament de les ciències socials en llengua anglesa: estat de la qüestió (2009)
(2009)El treball tracta de l'estat de la qüestió CLIL (Content and Language Integrated Learning) a les diferents Comunitats Autònomes espanyoles, els instruments del Departament d'Educació per fomentar-ho i ... -
Activitat matemàtica en l'àmbit laboral a l'inici del segle XXI: implicacions per al currículum de l'ESO (2009)
(2009)L'objectiu del treball és identificar l'activitat matemàtica en l'àmbit laboral i plantejar formes d'incorporar les matemàtiques laborals al currículum de matemàtiques de l'ESO. -
Treball de recerca educativa: integració de l'aula virtual de matemàtiques al currículum ESO (2009)
(2009)El present projecte pretén desenvolupar un model que proporcioni la millor forma d’integrar en el currículum ordinari de l' ESO el treball amb l’Aula Virtual de Matemàtiques, de forma que el treball ...Accés als recursos: http://recursosavm.blogspot.com/ -
Les naturals al cicle inicial (2008)
(2008)El projecte es basa en una sèrie de continguts en llengua anglesa que permeten la realització d’un gran nombre d’activitats pràctiques que afavoreixi la comprensió i per tant l’aprenentatge. El material ... -
Art through history (2008)
(2008)El treball té com a objectiu la utilització de la llengua anglesa a la classe de plàstica. Està vertebrat sobre algunes etapes històriques i artístiques de la humanitat, de manera que cada unitat es ...