La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes (2009)
View/Open
Author
Anguila Donat, Consol
Publication date
2009Abstract
S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint de la pràctica a l’aula, s'analitzen problemes que ja es treballen i s'estudia com es poden adequar per tal de promoure el pensament crític de l’alumnat, quins processos es desenvolupen i quines estratègies s’utilitzen en la seva resolució. S'han vist, a més, quines connexions s’estableixen entre els diferents blocs de la matemàtica o en altres àrees, per així prendre consciència de les competències que s’hi treballen, tant la competència matemàtica com les altres competències bàsiques. Per les valoracions competencials s'han utilitzat els indicadors de riquesa competencial elaborats pel CREAMat.
Document Type
Book
Language
Catalan
Keywords
Innovació educativa
Matemàtica - Ensenyament - Mètodes actius
Extension
9 fitxers
Publisher
Departament d'Educació
Collection
Treballs de llicències d'estudis;2008-2009
Citation
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes. Consol Anguila Donat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Note
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09