La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes
![< Previous](/themes/GENCAT/assets/openseadragon/previous_rest.png)
![Next >](/themes/GENCAT/assets/openseadragon/next_rest.png)
Document Type
Monograph
Abstract
S'ha volgut reflexionar sobre la pràctica educativa i a l’hora estudiar la potencialitat de la resolució de problemes per treballar les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques. Partint de la pràctica a l’aula, s'analitzen problemes que ja es treballen i s'estudia com es poden adequar per tal de promoure el pensament crític de l’alumnat, quins processos es desenvolupen i quines estratègies s’utilitzen en la seva resolució. S'han vist, a més, quines connexions s’estableixen entre els diferents blocs de la matemàtica o en altres àrees, per així prendre consciència de les competències que s’hi treballen, tant la competència matemàtica com les altres competències bàsiques. Per les valoracions competencials s'han utilitzat els indicadors de riquesa competencial elaborats pel CREAMat.
Note
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citation
La resolució de problemes, una eina potent per treballar les competències a l'aula de primària: ús de les TAC en la resolució de problemes. Consol Anguila Donat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Author
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2009Extension
9 fitxers
Collection
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.879Mb
4.581Mb
49.70Kb
380.1Kb
221.4Kb
221.8Kb
290.8Kb
36.51Kb
This item appears in the following Collection(s)
- FD sèrie provisional [63]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
El currículum competencial a l’aula: una eina per a la reflexió pedagògica i la programació a l’ESO (2018)
Departament d'Ensenyament (2018) -
Anàlisi dels factors associats a l'assoliment d'algunes competències bàsiques en l'àrea de matemàtiques: una proposta de millora en la connexió curricular en la transició primària-secundària
Barrera Gómez, Jose (2009)S'ha dissenyat un estudi estadístic per tal de detectar els factors que s'associen a l'assoliment d'algunes competències bàsiques a curt termini d'una manera objectiva i mesurable que permeti proporcionar ... -
Les naturals al cicle inicial
Vilella i Riera, Marta (2008)El projecte es basa en una sèrie de continguts en llengua anglesa que permeten la realització d’un gran nombre d’activitats pràctiques que afavoreixi la comprensió i per tant l’aprenentatge. El material ...