Now showing items 261-280 of 364

    • Eguzkirantz: el saxofón en la música clásica: en busca de una escritura idiomática 

      Oloriz, Nahikari (2015-07-15)
      En aquest treball seguirem l'evolució del saxo, des dels seus inicis com a instrument de reforç dins de l'orquestra simfònica fins a l'època actual, on ha obtingut una singularitat tècnica i expressiva ...
      En este trabajo seguiremos la evolución del saxofón, desde sus inicios como instrumento de refuerzo dentro de la orquesta sinfónica hasta la época actual, donde ha alcanzado una singularidad técnica y ...
      In this work, we will explore the evolution of the saxophone, from its invention as a reinforcing instrument within the symphony orchestra to the present day, where it has attained a distinctive technical ...
    • Entre dues Europes 

      Pujol Contreras, Anna (2015-07-15)
      Entre dues Europes és un treball d’investigació sobre compositors de l’Europa de l’Est durant la primera meitat del segle XX. A través de la contextualització històrica, política, social i cultural ...
      “Entre dues Europes” es un trabajo de investigación sobre compositores de Europa del Este durante la primera mitad del siglo XX. A través de la contextualización histórica, política, social y cultural ...
      “Entre dues Europes” (Between Two Europes) is a research project about Eastern European composers in the first half of the twentieth century. Through situating these composers in their historical, ...
    • El Corpus de la Garriga: disseny i creació del paisatge sonor 

      Ramon i Castellà, Marçal (2015-07-14)
      La festa del Corpus és un resum esplèndid de les creences i els costums de la societat catalano-mediterrània dels darrers mil anys. Concretament a la Garriga, aquesta festa ha cobrat un gran renom. En ...
      La fiesta del Corpus es un resumen espléndido de las creencias y las costumbres de la sociedad catalano-mediterránea de los últimos mil años. Concretamente en la Garriga, esta fiesta ha cobrado un gran ...
      Corpus is a splendid summary of the beliefs and customs of Catalan-Mediterranean society over the last thousand years. Particularly in La Garriga, this festivity has taken on great renown. In this paper ...
    • Ravel y Euskal Herria: influencias de la cultura vasca en un músico cosmopolita 

      Sainz de la Maza Bilbao, Itxaso (2015-07-14)
      Aquest treball sorgeix del meu desig personal de donar a conèixer l’estreta vinculació existent entre Maurice Ravel i el País Basc, així com la manera com aquest fenomen és present en la seva creació ...
      Este trabajo surge como fruto de mi deseo personal de dar a conocer la estrecha vinculación existente entre Maurice Ravel y el País Vasco, así como el modo en que este fenómeno está presente en su ...
      This work is a result of my personal wish to convey the close link between Maurice Ravel and the Basque Country and to show how this connection can be noticed throughout his artistic work. For this ...
    • La dualidad de Robert Schumann: genio y locura, una gran simbiosis 

      Sansano Navarro, Alba (2015-07-14)
      L’artista romàntic és la inspiració, la bogeria, la passió. És el geni, el visionari, l’incomprès. En aquest treball, es personifiquen totes aquestes característiques en una única figura, la de Robert ...
      El artista romántico es la inspiración, la locura, la pasión. Es el genio, el visionario, el incomprendido. En este trabajo, se personifican todas estas características en una sola figura, la de Robert ...
      The Romantic artist is the inspiration, the madness, the passion. He is the genius, the visionary, the misunderstood. In this thesis, all these characteristics are personified in Robert Schumann through ...
    • Sonorització d'una Big Band 

      Vidaña Ruiz, Adrià (2015-07-14)
      La sonorització de grans conjunts és un camp artístic que depèn de les capacitats professionals del tècnic. Una persona que ha de controlar els recursos tecnològics que es disposen per reforçar el que ...
      La sonorización de grandes conjuntos es un campo artístico que depende de las capacidades profesionales del técnico. Se trata de una persona que tiene que controlar las tecnologías que se disponen para ...
      The live sound mixing of big ensembles is an artistic field that depends on the mixer’s professional capacities. It involves someone who has to control the available technological resources in order to ...
    • El tenor sui generis: dos tenores rossinianos 

      Yanes Ortega, Yauci (2015-07-14)
      Aquest projecte estudia la trajectòria i les característiques de dos tenors de l'època de Rossini: Andrea Nozzari i Giovanni David. Tots dos van participar en l'estrena d'òperes com Otello i La donna ...
      Este proyecto estudia la trayectoria y las características de dos tenores de la ópera de Rossini: Andrea Nozzari y Giovanni David. Ambos participaron en el estreno de óperas como Otello y La donna del ...
      This project studies the trajectory and characteristics of two tenors from Rossini’s operas: Andrea Nozzari and Giovanni David. Both performed in operas including Otello and La donna del lago throughout ...
    • Ópera y literatura: del mito clásico a la novela romántica 

      Serra Heredia, Marina (2015-07-14)
      Aquest projecte intenta aprofundir en la relació entre l’òpera i la literatura. L’estreta relació entre els moviments literaris al llarg dels segles i el desenvolupament de l’òpera com a nou gènere ...
      Este proyecto intenta profundizar en la relación entre la ópera y la literatura. La estrecha relación entre los movimientos literarios a lo largo de los siglos y el desarrollo de la ópera como nuevo ...
      This project aims to delve deeply into the relationship between opera and literature. The close relationship between literary movements over the course of centuries and the development of opera as a new ...
    • Concerts per a nadons 

      Sunyer Vidal, Nina (2015-07-14)
      En el meu treball vull explicar Concerts per a Bebés, un projecte sorgit fa 16 anys a Leiría de la mà del músic portuguès Paulo Lameiro. El meu objectiu és ordenar i deixar escrit tot el que vaig aprendre ...
      En mi trabajo quiero explicar Concertos para Bebés, un proyecto surgido hace 16 años en Leiría de la mano del músico portugués Paulo Lameiro. Mi objetivo es ordenar y dejar escrito todo lo que aprendí ...
      In my project, I would like to talk about Concertos para Bebés (Concerts for Babies), a project created 16 years ago in Leíria by the Portuguese musician Paulo Lameiro. My goal is to organize and write ...
    • El uso de la trompa en las catedrales gallegas: una visión generalizada de las capillas de música en Galicia y el papel de la trompa como instrumento integrante en las mismas entre los siglos XIV y XIX 

      Vidal Rodríguez, Ismael (2015-07-09)
      Durant poc més d’un segle d’investigacions sobre les capelles musicals a les catedrals peninsulars, i concretament a Galícia, s’ha recopilat informació important sobre la música en aquest context. Així ...
      Durante algo más de un siglo de investigaciones sobre las capillas musicales en las catedrales peninsulares, y concretamente en Galicia, se ha recopilado información importante acerca de la música en ...
      For more than a century, researchers have been studying the importance of the horn in the chapels of Galicia. The horn has always held a privileged position in chapel and cathedral music for both ...
    • Escena col·lectiva transdisciplinària: una aproximació didàctica a l'aula de música 

      Blanco Aloy, Cristina (2015-07-09)
      La transdisciplinarietat no és un fenomen nou, però la seva aplicació real en els camps artístics i educatius no té el seguiment ni la justificació que mereixeria. Aquest TFG analitza una proposta de ...
      La transdisciplinariedad no es un fenómeno nuevo, pero su aplicación real en los campos artísticos y educativos no tiene el seguimiento ni la justificación que merecería. Este TFG analiza una propuesta ...
      Transdisciplinarity is not a new phenomenon, but its real application in the fields of education and artistic creation lacks the attention and justification it deserves. This TFG analyzes a proposal of ...
    • Dies Irae, la seqüència perdurable: anàlisi i comparació de diferents lectures de la seqüència gregoriana en la història de la música 

      Requesens Roca, Pol (2015-07-09)
      La seqüència gregoriana “Dies Irae” s'ha convertit en un material musical àmpliament utilitzat per compositors per dotar d'un significat concret a les seves obres. Però, a mesura que han passat els ...
      La secuencia gregoriana “Dies Irae” se ha convertido en un material musical ampliamente utilizado por compositores para dotar de un significado concreto a sus obras. Pero, con el paso del tiempo, se ...
      The Gregorian “Dies Irae” sequence has become a musical material widely used by composers to give a concrete meaning to their works. However, over time, it can be observed that the objective composers ...
    • Bowing the violin: a case study for auditory-motor pattern modelling in the context of music performance 

      Llimona Torras, Quim (2015-07-09)
      Aquest projecte adreça reptes metodològics i tècnics en el desenvolupament de mètodes d’adquisició i anàlisi de dades multi-models per a la representació de tècniques instrumentals en la interpretació ...
      En este proyecto se abordan retos metodológicos y técnicos en el desarrollo de métodos de adquisición y análisis de datos multi-modales para la representación de técnicas instrumentales en la interpretación ...
      This project addresses methodological and technological challenges in the development of multi-modal data acquisition and analysis methods for the representation of instrumental playing technique in ...
    • La Harmoniemusik: música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX 

      Gili Solé, Sergi (2015-07-09)
      "La Harmoniemusik: música per a conjunt de vents al llarg dels segles XVIII i XIX" és una recerca a través del repertori, gèneres, usos i funcions que va tenir el conjunt de vents a la Viena clàssica i ...
      "La Harmoniemusik: música para conjunto de vientos a lo largo de los siglos XVIII y XIX" es una investigación a través del repertorio, géneros, usos y funciones que tuvo el conjunto de vientos en la ...
      "Harmoniemusik: Music for Wind Ensemble throughout the Eighteenth and Nineteenth Centuries" is a study of the repertoire, genres, uses, and functions of the wind ensemble in classical Vienna and its ...
    • De la partitura a l'escenari 

      Roca Codinachs, Anna (2015-07-09)
      "De la partitura a l’escenari" consisteix en un estudi de diferents mètodes violinístics que vinculen temes com la concentració, el treball mental, la posició del cos i estratègies d’estudi, entre ...
      “De la partitura a l’escenari” consiste en un estudio de diferentes métodos violinísticos que vinculan temas como la concentración, el trabajo mental, la posición del cuerpo y estrategias de estudio, ...
      “De la partitura a l’escenari” is a study of different violinistic methods that bind topics such as concentration, mental work, body position, and study strategies, among others. The aim of this project ...
    • El análisis prolongacional y el análisis paradigmático en el aula: dos propuestas metodológicas para el Grado Profesional 

      Valle de Lope, Irene (2015-07-08)
      En aquest treball he contextualitzat i aprofundit en dos mètodes d’anàlisi musical per a donar als i a les alumnes de Grau Professional unes eines metodològiques sòlides. Amb això, tindran un coneixement ...
      En este trabajo he realizado una contextualización y profundización en dos métodos de análisis musicales, de cara a dotar a los y las estudiantes de Grado Profesional de unas herramientas metodológicas ...
      I have elaborated a manual of two kinds of analytical methods in order to provide students with methodological tools. These tools give them a critical understanding and allow them to have a clear objective ...
    • Música hongaresa en el repertori violístic del segle XX: anàlisi de la rellevància dels compositors hongaresos en el creixent interès compositiu de la música per a viola del segle XX 

      Tort Cano, Oriol (2015-07-08)
      En les següents pàgines s’intenta mostrar la gran quantitat i qualitat de música hongaresa per a viola del segle XX disponible, les raons de tant material en comparació amb altres èpoques i el grau de ...
      En las siguientes páginas se intenta mostrar la gran cantidad y calidad de música húngara para viola del siglo XX disponible, las razones de tanto material en comparación con otras épocas y el grado de ...
      In the following pages, the intention is to show the quantity and quality of Hungarian music for viola from the twentieth century that is available, the reasons for the large amount of material compared ...
    • Una mirada a l'escola pianística catalana 

      Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)
      L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de la segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...
      El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...
      The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to examine and determine whether ...
    • La solista interna: el recorregut solístic de la trompeta d'orquestra 

      Marigó Sarrión, Albert (2015-07-08)
      Aquest projecte té com a objectiu dotar de noves idees, o idees més concretes, el treball dels passatges d’orquestra, de cara a unes proves, principalment. Els passatges escollits són deu, els quals ...
      Este proyecto tiene como objetivo dotar de nuevas ideas, o ideas más concretas, el trabajo de los pasajes de orquesta, de cara a unas pruebas, principalmente. Los pasajes escogidos son diez, los cuales ...
      This project aims to provide new ideas, or more concrete ideas, for working on orchestral excerpts, primarily in preparation for auditions. The excerpts chosen are ten, which are commonly requested in ...