Sons empàtics: una aproximació a la complementarietat de les característiques sonores
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Resum
Aquesta recerca ha tingut com a punt de partida la fundamentació de categories pràctiques a partir d’anàlisis qualitatives de sons, que puguin ser d’utilitat en la seva aplicació en la composició. Al mateix temps, s’ha identificat quin tipus de sonoritats funcionen conjuntament amb altres. D’acord amb les classificacions anteriors, s’ha estudiat a partir de quins processos de transformació digital els sons canvien de tipologia. S’ha partit d’una recerca bibliogràfica per descobrir categories sonores ja definides. S’han enregistrat, analitzat, mesclat i transformat diferents tipus de matèria sonora i s’han exposat els resultats des del punt de vista del compositor. El procés dut a terme ha canviat el propi enfocament sobre la manera de compondre. S’ha comprovat com els conceptes desglossats en el treball incideixen plenament en la concepció musical i estructural de les mateixes obres.Resumen
Esta investigación ha tenido como punto de partida la elaboración de categorías prácticas a partir de análisis cualitativos de sonidos, que pudieran ser de utilidad en su aplicación en la composición. Al mismo tiempo, se han descrito qué tipologías de sonoridades funcionan conjuntamente con otras. Con base en las clasificaciones anteriores, se ha estudiado a partir de qué procesos de transformación digital los sonidos cambian de una tipología a otra. Se han descubierto categorías sonoras definidas con anterioridad mediante una búsqueda bibliográfica. Se han grabado, analizado, mezclado y transformado diferentes tipos de materia sonora. Los resultados se han expuesto desde el punto de vista del compositor. El proceso realizado ha cambiado el enfoque propio del autor sobre la forma de componer. Se ha comprobado que los conceptos teorizados en este trabajo inciden plenamente en la concepción musical y estructural de las propias obras.Abstract
The starting point of this research has been the elaboration of practical categories through qualitative analyses of sounds, which can be useful for application in composition. At the same time, different types of sounds that complement each other have been identified. Moreover, based on the classifications established earlier, the processes through which digital sound transformations can change the typology of sounds have been analyzed. Bibliographic research was conducted to discover which sound categories had already been defined. Different types of sound material were recorded, analyzed, mixed, and transformed, and the results were presented from the composer’s perspective. The process carried out has changed the author’s perspective on the composition process. It has been demonstrated that the concepts developed in this research fully impact the musical and structural conception of the composer’s works.Autor/a
Lengua
Catalán
Fecha de publicación
2018-06Extensión
63 p.
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Documentos para descargar
15.72Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- ESM sèrie - TFG [237]
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Producció d'un disc de música electrònica
Cuxart Erruz, Miquel (2015-07-06)Aquest projecte final explica algunes tècniques de producció relacionades amb la música electrònica, que també són aplicables a la música pop en general. Es descriuen els processos realitzats en dues ...Este proyecto final explica algunas técnicas de producción relacionadas con la música electrónica, que también son aplicables a la música pop en general. Se describen los procesos realizados en dos ...This project explains some production techniques related to electronic music, which are also applicable to pop music in general. The process will be described in two parts through the production of two ... -
Aproximació a la producció musical: fent el “book” d’un sonòleg
Valls Miralles, Jan (2017-06)Aquest projecte final explica el procés de producció musical, des del tema gravat a veu i guitarra, a mode de demo, fins al producte final, passant per la preproducció, la creació de maquetes, la selecció ...Este proyecto final cuenta el proceso de producción musical, desde el tema grabado a guitarra y voz, a modo de demo, hasta el producto final, pasando por la preproducción, la creación de maquetas, la ...This final project explains the process of music production, beginning with the voice and guitar demo recorded and brought in by the artist until the final product, going through pre-production, demo ... -
Eines digitals per a la producció musical clàssica: desenvolupament d'una aplicació per a protocols d'enregistrament
Martínez i Cazorla, Adrià (2017-06)El treball consistirà en el desenvolupament d'una aplicació per a tauleta que sigui d'ajuda a la feina del productor musical. La intenció és crear una aplicació amb la qual es puguin fer els protocols ...El trabajo consistirá en el desarrollo de una aplicación para tableta que sea de ayuda en la tarea del productor musical. La intención es crear una aplicación con la que se puedan hacer los protocolos ...The purpose of the project is to develop an iPad app that will help producers perform their job more easily. The app will help producers take “take-based notes” while recording and to use these notes ...





