La Capella Clàssica Polifònica del FAD: 1940-1947: el primer cor de cambra de Catalunya
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
El mes de maig de 1935 un grup d’estudiants de l’Escola Municipal de Música de Barcelona fundaren una coral per cantar els corals de Bach, era el Cor Mixt Polifònic. A partir de Bach, s’interessaren també per la polifonia del Renaixement. La Guerra Civil Espanyola aturà la trajectòria de la coral. Un cop finalitzada la Guerra, el grup es reorganitzà i començà una nova etapa amb el nom de “Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas”. El present treball és un estudi sobre els primers set anys d’activitat de la Capella: factors que motivaren la seva fundació, vinculació amb el Foment de les Arts Decoratives, ideals
estètics musicals, influència en el món coral català, etc.
In May 1935, a student group who belonged to “Escola Municipal de Música de Barcelona” founded a choir for singing Bach chorales, the “Cor Mixt Polifònic”, which interest was also about the Renaissance polyphony. The Spanish Civil War stopped their trajectory. When the war finished, the group was reorganized and started a new stage under the name “Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas”. This study tries to clarify and understand the beginnings of its activity, the seven early years of the Capilla; foundation factors, links and relations with “Fomento de las Artes Decorativas”, musical aesthetic ideals, influence on Catalan Choir Movement and so on.
En Mayo de 1935, un grupo de estudiantes de la Escuela Municipal de Música de Barcelona fundaron una coral para cantar los corales de Bach, era el “Cor Mixt Polifònic”, se interesaron también por la polifonía del Renacimiento. La Guerra Civil Española detuvo la trayectoria de la coral. Una vez finalizada la Guerra, el grupo se reorganizó y empezó una nueva etapa con el nombre de Capilla Clásica Polifónica del Fomento de las Artes Decorativas. El presente trabajo es un estudio sobre los primeros siete años de actividad de la Capilla: factores que motivaron su fundación, vinculación con el Fomento de las Artes Decorativas, ideales estéticos musicales, influencia en el mundo coral catalán, etc.
Author
Language
Catalan
Publication date
2017-06Extension
68 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
TFG Albert Morcillo Zorrilla.pdf
10.32Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí : de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat
Fontelles i Ramonet, Albert (2015-06)L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura ...El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para (flabiol i tamborí) procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura ...The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for (flabiol i tamborí) originating from "sardanes" and cobla music of a certain period of time: from Pep Ventura (1817-1875) to ... -
Amors, peregrines i ronya: estudi d'un cançoner d'Olesa de Montserrat
Planagumà Clarà, Laura (2019-06)Aquest TFG està dedicat a l’estudi d’un cançoner manuscrit (FBB.Manuscrit.12) localitzat a l’Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, per contextualitzar-lo històricament, així com localitzar melodies ...Este TFG está dedicado al estudio de un cancionero manuscrito (FBB.Manuscrit.12) localizado en el Archivo Parroquial de Olesa de Montserrat, para contextualizarlo históricamente, así como localizar ...This TFG studies a manuscript songbook (FBB.Manuscrit.12) located in Arxiu Parroquial d’Olesa de Montserrat, to contextualize it historically, as well as to locate melodies of the indicated tones in ... -
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ...