La Nova Escola Jueva: una renaixença cultural
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
The present work aims to explain the elements that led to the birth of a jewish cultural renaissance in the late nineteenth and early twentieth centuries, as well as its development and subsequent influence on key composers of western music, such as
Shostakovich and Prokofiev. Thereby, this work is widely documented from a printed bibliography of renowned jewish musicologists, such as Israel Adler and Abraham Idelssohn, as well as works made from the point of view of the performer, such as those made by pianists Jascha Nemtsov and Alexander Tentser, among others. Thanks to this work, I have found out that the New Jewish School was a stylistic embryo that later crystallized into the works of Shostakovich and Prokofiev, among others, and that, on the other hand, its members and repertoire have gone through an undeserved oblivion.
El presente trabajo quiere explicar los factores que propiciaron el nacimiento de un renacer cultural judío a finales de siglo XIX y principios del XX, así como su desarrollo i la incidencia posterior en los compositores cruciales de la música occidental, como son Shostakovich i Prokofiev. Para ello, este trabajo está documentado ampliamente a partir de bibliografía impresa de musicólogos judíos especializados de gran nombre, como son Israel Adler y Abraham Idelssohn, así como de trabajos hechos desde la perspectiva del intérprete, como son los realizados por los pianistas Jascha Nemtsov y Alexander Tentser, entre otros. Gracias a este trabajo he podido constatar que la Nueva Escuela Judía fue un embrión estilístico que cristalizó, posteriormente, dentro de las obras de Shostakovich y Prokofiev, entre otros, y que, por contra, sus miembros y repertorio pasó a un inmerecido olvido.
Aquest treball vol explicar els factors que van propiciar el naixement d’una renaixença cultural jueva a finals del segle XIX i principis del XX, així com el seu desenvolupament i la incidència posterior en compositors cabdals de la musica occidental, com són Shostakovich i Prokofiev. Per fer-ho, aquest treball està documentat àmpliament a partir de bibliografia impresa de musicòlegs jueus especialitzats de gran renom, com són Israel Adler i Abraham Idelssohn, així com de treballs fets des de la visió de l’intèrpret, com són els realitzats pels pianistes Jascha Nemtsov i Alexander Tentser, entre altres. Gràcies a aquest treball he pogut constatar que la Nova Escola Jueva va ser un embrió estil·lístic que va cristal·litzar, posteriorment, dins les obres de Shostakovich i Prokofiev, entre altres, i que, per contra, els seus membres i repertori han passat a un immerescut oblit.
Author
Language
Catalan
Publication date
2018-06Extension
59 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
1.173Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Una mirada a l'escola pianística catalana
Sánchez i Calonge, Carles (2015-07-08)L’objecte d’estudi d’aquest treball és l’Escola pianística catalana des del tombant de segle XIX fins a principi del XX. L’interès principal és conèixer i determinar si existeix una línia pedagògica ...El objetivo de estudio de este trabajo es la Escuela Pianística Catalana desde la segunda mitad del siglo XIX hasta principios del XX. El interés principal se ha basado en conocer y determinar si existe ...The area of study of this research has been the Catalan Piano School from the second half of the nineteenth century to the early twentieth century. The main interest is to know and determine if there ... -
El uso de la trompa en las catedrales gallegas: una visión generalizada de las capillas de música en Galicia y el papel de la trompa como instrumento integrante en las mismas entre los siglos XIV y XIX
Vidal Rodríguez, Ismael (2015-07-09)Durant poc més d’un segle d’investigacions sobre les capelles musicals a les catedrals peninsulars, i concretament a Galícia, s’ha recopilat important informació sobre la música en aquest context. Així ...Durante algo más de un siglo de investigaciones sobre las capillas musicales en las catedrales peninsulares, y expresamente en Galicia, se ha recopilado importante información acerca de la música en ...For more than a century researchers have been studying the importance of the horn in the chapels of Galicia. The horn has always held a privileged position in chapel and cathedral music for both historical ... -
CORRRRRRRPUS: una nova visió de la música del Corpus Christi de València
Sáez de Jáuregui González, Aitor (2017-10-30)Com a músic valencià, m'atreuen molt les danses que es celebren cada any a València en ocasió de la festivitat del Corpus Christi. Això, m'ha dut a realitzar un estudi sobre l'origen i les característiques ...Como músico valenciano, me atraen mucho las danzas que se celebran cada año en Valencia con motivo de la festividad del Corpus Christi. Esto, me ha llevado a realizar un estudio sobre el origen y las ...As a Valencian musician, I feel attracted by the dances performed every year during the Corpus Christi party. This led me to do some research about the origin and sound characteristics of those dances, ...