Mostrant els elements 21-40 de 41
-
Els tallers de lectura [material didàctic] (2015)
(2015-02)El taller de lectura és una proposta metodològica per ensenyar explícitament una estratègia de comprensió lectora. De forma gradual i partint del modelatge del docent, l’alumne anirà interioritzant i ... -
Estratègies de lectura: fer connexions [material didàctic] (2016)
(2016-10)Una de les estratègies clau per enfrontar-se a la comprensió d’un text és la capacitat d’anar fent connexions entre el text i el lector, entre informacions del mateix text i entre aquest i altres ... -
Estratègies de lectura: visualitzar [material didàctic] (2015)
(2015-01)Imaginar o representar-se el que veiem mentre llegim és una estratègia que tots els lectors practiquem habitualment. En aquest material trobareu una reflexió sobre la importància d’aquesta estratègia, ... -
Estratègies de lectura: fer i comprovar hipòtesis [material didàctic] (2016)
(2016-05)Fer un ús conscient de les estratègies de lectura permet a l’alumne enfrontar-se amb autonomia a la comprensió d’un text. Elaborar hipòtesis ajustades a la informació que ens dona el text i comprovar-les ... -
Estratègies de lectura: resumir [material didàctic] (2015)
(2015-01)Resumir requereix temps i esforç per part de l’alumne, i ensenyament per part del docent, ja que no és una activitat espontània i natural. Aquests esforços per aprendre a resumir són necessaris, atès ... -
Les bastides de suport [material didàctic] (2017)
(2017-05)Ensenyar és proporcionar ajudes a l’alumne per guiar i facilitar el procés d’aprenentatge que ha de seguir. Aquestes ajudes s’anomenen bastides de suport. En la primera part del dossier es desenvolupa ... -
Racons de joc simbòlic: una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Els racons de joc simbòlic presenten situacions lúdiques i creatives viscudes pels infants, que permeten treballar la llengua oral de forma contextualitzada i funcional, ja que reprodueixen situacions ... -
Sistematització del codi escrit: referents per a l'aula [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Aquest dossier recull tot un ventall de referents, d’ajudes a la lectura i a l’escriptura que podem tenir a les parets de les aules d’EI i CI. Més enllà de crear un context motivador, esdevenen un element ... -
La fluïdesa lectora [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per poder accedir a la comprensió d’un text, a més de saber descodificar-lo, cal llegir amb certa agilitat o fluïdesa. Entrebancar-se sovint en la lectura, o llegir molt lentament poden afectar seriosament ... -
El procés lector [material didàctic] (2020)
(2020-03)Aquest dossier ens permet reflexionar sobre un model d'intervenció didàctica per a l'ensenyament i l'aprenentatge del procés lector. Es recullen les estratègies i les habilitats que entren en joc en ... -
Els jocs d’ús social: aprendre el codi escrit a través del joc [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per seleccionar els jocs d’ús social que es recullen en aquesta proposta didàctica s’han tingut en compte dos criteris: que siguin jocs que els infants puguin trobar al seu entorn i que permetin una ... -
Exemple de prova de lectura: cicle inicial [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Aquesta prova té com a finalitat avaluar l’habilitat lectora de l’alumnat que acaba el cicle inicial de primària. Ha estat concebuda perquè, mitjançant la seva aplicació, el docent obtingui informació ... -
La lectura d’un àlbum il·lustrat: el ratolí i la pilota vermella [material didàctic] (2018)
(2018-02)L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta segueix el mateix plantejament didàctic que el dossier de Magenta i la balena blanca: lectura estructura d’un àlbum il·lustrat aplicant estratègies de ... -
La lectura d’un àlbum il·lustrat: Magenta i la balena blanca [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta didàctica és un bon exemple sobre com es pot treballar la comprensió lectora en un l’àlbum il·lustrat, ja que per comprendre aquest tipus de text cal ... -
Activitats per treballar les estratègies de comprensió lectora a l’educació infantil i al cicle inicial de primària [material didàctic] (2a edició,2016)
(2016-04)L’adquisició de les estratègies de comprensió lectora és un procés que s’inicia amb els primers contactes amb el text i es va consolidant a mesura que l’alumne esdevé un lector autònom. En aquest dossier ... -
Lectura i família: com fomentar la lectura des de la llar [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten recursos i es donen orientacions perquè el professorat pugui implicar les famílies en el procés d’aprendre a llegir dels infants. La família i l’escola són els ... -
Activitats autònomes de comprensió lectora [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten un conjunt d’activitats que els alumnes poden fer de manera autònoma, és a dir, aplicant els procediments que ja han adquirit. Parlem, doncs, d’activitats de ... -
Orientacions per a la confecció d’una prova: la lectura en veu alta, 2n de primària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquesta proposta per a segon de primària, es donen orientacions per avaluar els components de la lectura en veu alta següents: fonètica, entonació, velocitat i correcció lectora. S’hi adjunta un ... -
La lectura guiada: una proposta didàctica per treballar el procés lector [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic on es presenten tres exemples de lectura guiada: el cartell Cavalcada de reis, el poema El rossinyol i el conte El tortell aquàtic. En aquest tipus d’activitat el docent contribueix a ... -
La lectura compartida: una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi. La lectura compartida és un tipus de lectura col·lectiva on mestra i alumnes s’afronten ...