Now showing items 1-20 of 23
-
Activitats autònomes de comprensió lectora [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten un conjunt d’activitats que els alumnes poden fer de manera autònoma, és a dir, aplicant els procediments que ja han adquirit. Parlem, doncs, d’activitats de ... -
Activitats per treballar les estratègies de comprensió lectora a l’educació infantil i al cicle inicial de primària [material didàctic] (2a edició,2016)
(2016-04)L’adquisició de les estratègies de comprensió lectora és un procés que s’inicia amb els primers contactes amb el text i es va consolidant a mesura que l’alumne esdevé un lector autònom. En aquest dossier ... -
Construïm i llegim frases: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018-05)A l’aula de P5 de l’escola Àngels Garriga els alumnes fan una activitat que té per finalitat analitzar la tira fònica per adquirir consciència lèxica i, d’aquesta manera, separar bé les paraules quan ... -
Escolta estructurada del conte "Com reconèixer un monstre": experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-04)L’escola Molí del Vent de Torredembarra aplica a l’aula de P5 una activitat d’escolta estructurada. Es treballen diferents estratègies de comprensió lectora, i es posa especial èmfasi en la visualització. ... -
La fluïdesa lectora [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per poder accedir a la comprensió d’un text, a més de saber descodificar-lo, cal llegir amb certa agilitat o fluïdesa. Entrebancar-se sovint en la lectura, o llegir molt lentament poden afectar seriosament ... -
Els jocs d’ús social: aprendre el codi escrit a través del joc [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per seleccionar els jocs d’ús social que es recullen en aquesta proposta didàctica s’han tingut en compte dos criteris: que siguin jocs que els infants puguin trobar al seu entorn i que permetin una ... -
La lectura compartida: una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi. La lectura compartida és un tipus de lectura col·lectiva on mestra i alumnes s’afronten ... -
Lectura d'un cartell: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018)A Palafrugell cada any celebren l’arribada de la primavera amb una festa i en fan la difusió amb un cartell. Els mestres d’educació infantil i cicle inicial aprofiten aquest reclam publicitari per ... -
La lectura d’un àlbum il·lustrat: el ratolí i la pilota vermella [material didàctic] (2018)
(2018-02)L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta segueix el mateix plantejament didàctic que el dossier de Magenta i la balena blanca: lectura estructura d’un àlbum il·lustrat aplicant estratègies de ... -
La lectura d’un àlbum il·lustrat: Magenta i la balena blanca [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta didàctica és un bon exemple sobre com es pot treballar la comprensió lectora en un l’àlbum il·lustrat, ja que per comprendre aquest tipus de text cal ... -
Lectura guiada del diploma geganter: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05-29)L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives ... -
Lectura guiada: poema d'hivern: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-01)L’institut escola de Castellterçol ens presenta una pràctica col·lectiva de lectura guiada per a P5. Mestre i alumnes llegeixen un poema i comparteixen les estratègies de descodificació i de comprensió lectora. -
La lectura guiada: una proposta didàctica per treballar el procés lector [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic on es presenten tres exemples de lectura guiada: el cartell Cavalcada de reis, el poema El rossinyol i el conte El tortell aquàtic. En aquest tipus d’activitat el docent contribueix a ... -
Lectura i família: com fomentar la lectura des de la llar [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten recursos i es donen orientacions perquè el professorat pugui implicar les famílies en el procés d’aprendre a llegir dels infants. La família i l’escola són els ... -
Llegim rodolins: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016)L’escola Ramon Llull de Rubí ens presenta una activitat per treballar la consciència fonològica en una aula de P5. Els alumnes trien rodolins, practiquen la lectura i la relectura, els comparteixen, en ... -
L’escolta estructurada: una proposta didàctica per treballar el procés lector des de la lectura del text per part de l’adult [material didàctic] (3a edició, 2024)
(2024-10)Dossier didàctic que dóna orientacions per treballar el procés lector. Es plantegen classes de lectura col·lectiva per a educació infantil i cicle inicial, on, a partir de la lectura del text per part ... -
Orientacions per a la confecció d’una prova: la lectura en veu alta, 2n de primària [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquesta proposta per a segon de primària, es donen orientacions per avaluar els components de la lectura en veu alta següents: fonètica, entonació, velocitat i correcció lectora. S’hi adjunta un ... -
Poesia "Era Primauera": lectura compartida: experiència de lectura [activitat] (2015)
(2015-05)En aranès l'escola Sant Roc de Bossòst ens presenta una activitat de lectura compartida. Mestre i alumnes llegeixen un poema i comparteixen estratègies de descodificació i de comprensió. -
Una proposta de lectura expressiva a cicle inicial
(2024-10)L’activitat d’aquesta proposta didàctica és un exemple sobre com es pot conciliar el treball sistemàtic dels components de la lectura en veu alta amb el vessant més comunicatiu d’aquest tipus de lectura. -
Racons de joc simbòlic: una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Els racons de joc simbòlic presenten situacions lúdiques i creatives viscudes pels infants, que permeten treballar la llengua oral de forma contextualitzada i funcional, ja que reprodueixen situacions ...