Mostrant els elements 72-91 de 262
-
Educació intercultural (rev. 2018)
(2018-07)Orientacions i recursos per acompanyar els alumnes d’origen estranger i orientar la seva inclusió escolar i social. Es tracta de facilitar-los la construcció d’identitats múltiples i fer present i valorar ... -
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció ... -
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
Ensenyeu-los a no amagar-se (2020)
(2020-02) -
L'entrevista a 4t i a 5è: què et suggereix aquest quadre?: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes elaboren escrits sobre què els suggereix l’observació d’imatges d’obres d’art. L’observació la fan acompanyats de la mestra que a través d’una conversa-entrevista els ajuda a donar forma a ... -
Entrevista d'escriptura: pràctica: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-04)Es presenta l’estratègia de l’entrevista personal d’escriptura entre iguals (6è EP) com a eina per ajudar a estructurar el pensament dels alumnes i aprendre a interactuar amb el propi text per millorar, ... -
Entrevista d'escriptura: Sant Jordi al Benviure: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes expliquen per escrit com van viure la festa de Sant Jordi a l’escola per publicar-ho a la revista del centre. Mentre ho fan, la mestra efectua entrevistes personals d’escriptura. Se’n presenten ... -
Escriptura autònoma d'una notícia: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Activitat d’escriptura autònoma plantejada després de compartir la planificació del text i donar orientacions per a la textualització. S’acompanya amb l’anàlisi d’una entrevista d’escriptura entre mestra ... -
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-04)Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Escriptura lliure de textos: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05-03)Activitat d’escriptura autònoma de l’Escola Cal Maiol de Barcelona per potenciar la creació lliure de textos. Els alumnes de primer comparteixen i valoren possibles temes d’escriptura, dediquen un temps ... -
Escriure a les àrees (2015)
(2015) -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ... -
Escriure, per a què?: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-02)L’escola ha d’oferir un context on la llengua escrita amb totes les seves funcions formi part de la vida quotidiana. Des d’un inici, l’alumne aprendrà a escriure perquè en tindrà la necessitat, i per ...