• Béla Bartók : música para viola 

      Zambrano López, Ana Isabel (2010-04)
      Bartók compuso el Concierto para Viola en 1945, el mismo año de su muerte, dejando solamente 14 páginas con la parte de viola escrita y una idea de la orquestación, pero sin haberlo podido publicar. ...
      Bartók va composar el Concert per a Viola el 1945, el mateix any de la seva mort, deixant només 14 pàgines amb la part de viola escrita i una idea de la orquestració, però sense haver-lo pogut publicar. ...
      Bartók wrote the Viola Concert in 1945, the same year of his death, leaving only 14 pages written with the viola part and a first idea of the orchestration, but without having been published. Because ...
    • El Sistema Simètric : la simetria com a factor clau per a l'evolució de l'acordió diatònic de tres fileres; el naixement d'un nou cromàtic de botons 

      Pino de la Torre, Marc del (2010-09)
      Aquest projecte presenta un sistema de teclat per acordió de 3 fileres de botons i 18 baixos auto dissenyat que l'he anomenat Sistema Simètric. En el decurs d'aquest treball s'expliquen les característiques ...
      Este proyecto presenta un sistema de teclado para acordeón de 3 hileras de botones y 18 bajos auto-diseñado al que he llamado Sistema Simétrico. En el curso de este trabajo se explican las características ...
      This project presents a keyboard system for accordion of three buttons rows and 18 bass auto-designed, that I have call it Simetric System. Along this project try to explain the own characteristics of ...
    • Hindemith y la viola 

      Diego Cortazar, Miren Garbiñe de (2011-05)
      Paul Hindemith es un compositor poco comprendido entre los músicos. Tiene fama de persona introspectiva, o un poco extraña. Por otro lado, tiene grandes obras que han adquirido mucha fama, aunque hay ...
      Paul Hindemith és un compositor poc entès entre els músics. Té fama de ser una persona introspectiva, o una mica estrany. Per altra banda, té grans obres que han adquirit molta fama, encara que n’hi ha ...
      Paul Hindemith is not well understanded by the musicians. He is known as an introspective or strange person. By other side, he has great compositions which are quite famous, but there are others which ...
    • Modulacions i desplaçaments rítmics 

      Basco Gironés, Josep (2011-12-14)
      Modulacions i desplaçaments ens permet endinsar‐nos a la vesant més rítmica de la música, de la mà d’uns quants conceptes teòrics referents a alguns dels recursos utilitzats a la música moderna. A més ...
      Modulaciones y desplazamientos rítmicos nos permite profundizar en la vertiente más rítmica de la música, de la mano de unos cuantos conceptos teóricos, referidos a algunos de los recursos utilizados ...
      Modulations and rhythmic displacements shows us a way to study the rhytmic side of music in depth, with a few theoretical concepts related to some resources used in modern music. Besides these concepts ...
    • Gérard Grisey : la cuantificación temporal deducida de los procesos perceptivos 

      Arana Rodríguez, Bienvenido (2011-12-14)
      En el presente trabajo, tratamos diferentes perspectivas sobre la poética, estrategias compositivas y repercusión perceptiva del tiempo en la música de Gérard Grisey. En el primer capítulo, abordamos ...
      En aquest treball, tractem diferents perspectives sobre la poètica, estratègies compositives i repercussió perceptiva del temps en la música de Gérard Grisey. Al primer capítol, exposem la concepció del ...
      In this paper, we discuss different views about poetic, composition procedures and perceptive repercussion of time in the music of Gérard Grisey. In the first chapter, we trait the conception of time ...
    • Organitzem-nos : qui fa què? 

      Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)
      L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...
      La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...
      Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge with its own gearwheel and particularly run system. This project is aimed to provide an overall view ...
    • L’evolució de la veu de mezzo soprano dins la música religiosa cristiana occidental 

      Fantova Àlvarez, Eulàlia (2011-12-15)
      Aquest projecte presenta una investigació de la veu de mezzo soprano dins la música religiosa cristiana occidental, incorporant elements d’anàlisi de gènere, històrics i estilístics. Així es planteja ...
      Este proyecto presenta una investigación de la voz de mezzo soprano dentro de la música religiosa cristiana occidental, incorporando elementos de análisis de género, históricos y estilísticos. Se plantea ...
      The aim of this project is to present an investigation of the mezzo soprano voice within the Western Christian religious music, incorporating gender analysis, historical and stylistic elements. Thus, ...
    • La gralla contemporània 

      Mestres Qué, Jordi (2011-12-16)
      Aquest projecte porta al terreny escrit la necessitat d’ordenar i plasmar la tècnica de la interpretació de la gralla. Es mostren des dels conceptes més elementals fins a les últimes novetats interpretatives, ...
      Este proyecto traslada al terreno escrito la necesidad de ordenar y plasmar la técnica de la interpretación de la gralla. Se muestran des de los conceptos más elementales hasta las últimas novedades ...
      The main goal of this project is to fulfill the need to put on paper the techniques to play the gralla, from the basics to the latest innovations, since this techniques are in constant development. ...
    • La ópera como integración de las artes : LSP 3.1 

      García Tomás, Raquel (2011-12-16)
      Embarcarse en la aventura de componer una ópera y llegar a materializarla con los mínimos recursos requiere de mucha imaginación e ilusión, de un trabajo constante y meditado, de un buen equipo de ...
      Endinsar-se en l’aventura de compondre una òpera i arribar a materialitzar-la amb els mínims recursos requereix de molta imaginació i il·lusió, d’un treball constant i meditat, d’un bon equip de ...
      Starting the adventure of composing an opera and building it with minimum resources requires a great amount of imagination and enthusiasm, constant and thoughtful planning and brilliant collaborator ...
    • Els germans Petrides a Barcelona : dos trompistes bohemis al Teatre de la Santa Creu (1794-1798) 

      Reche Antón, José (2011-12-16)
      Aquest treball documenta l’estada a Barcelona, entre el 1794 i 1798, dels germans Joseph i Peter Petrides, trompistes nascuts a Praga. L’excepcional trajectòria d’ambdós a la capital catalana, com a ...
      El presente trabajo documenta el período en Barcelona, entre 794 y 1798, de los hermanos Joseph y Peter Petrides, trompistas nacidos en Praga. La excepcional trayectoria de ambos en la capital catalana, ...
      This paper enlightens the period 1794-1798, when the brothers Joseph and Peter Petrides stayed in Barcelona. The two hornplayers, born in Prague, were members of the Santa Creu Theatre orchestra and ...
    • Hay candombe : prácticas musicales dentro de las dinámicas sociales de la comunidad uruguaya de Barcelona 

      Gené Gonzàlez, Miquel (2011-12-19)
      El presente trabajo plantea un acercamiento a las dinámicas sociales de las comunidades migradas mediante la observación de sus usos musicales. Este acercamiento se realizará mediante el estudio de un ...
      Aquest treball planteja un apropament a les dinàmiques socials de les comunitats migrades mitjançant l’observació dels seus usos musicals. L’apropament es realitzarà mitjançant l’estudi d’un cas concret: ...
      This work states an approach to social dynamics of migrate communities through the study of a case: the Barcelona uruguayan community and its relation with candombe, a kind of Uruguayan popular music. ...
    • L'evolució dels estudis per a piano : del taller al gran repertori de concert 

      Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)
      Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...
      Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...
      This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to early the 20th century. Its content is constructed under three chapters of ...
    • Las dos versiones de la Cuarta Sinfonía de Robert Schumann : primer caso de revisión de una sinfonía por parte del propio compositor 

      Beriso Ros, Pedro Manuel (2011-12-20)
      La Cuarta Sinfonía de Robert Schumann ha sido una obra clave del repertorio orquestal desde su triunfal estreno en 1853, considerándose una de las mejores creaciones del compositor. Sin embargo no es ...
      La Quarta Simfonia de Robert Schumann ha estat una obra clau del repertori orquestral des de la seva triomfal estrena l'any 1853, considerant-se una de les millors creacions del compositor. No obstant, ...
      Robert Schumann's 4th Symphony has been a keystone of the orchestral repertoire ever since its triumphal premiere in 1853, being considered as one his best creations. However, what is not so well known ...
    • Patacades, parenostres i sardanes : documentació i anàlisi de la festa de Sant Sebastià de Cadaquès 

      Falcó, Anaís (2011-12-20)
      El tema en què se situa aquest projecte és el de “música i Festa”. El cas documentat i analitzat és el de la festa de Sant Sebastià de Cadaqués (Catalunya) que es celebra el 20 de gener, principalment ...
      El tema en que se sitúa este proyecto es el de “música y Fiesta”. El caso documentado y analizado es el de la fiesta de Sant Sebastià de Cadaqués (Catalunya) que se celebra el 20 de enero, principalmente ...
      The project deals on how music and Feast are connected. I have documented and analysed it in Sant Sebastià festival in Cadaqués, Catalonia. The event takes place on the 20th January and is located in ...
    • Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu 

      Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)
      Arts Fusió és un projecte pedagògic entorn a la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ...
      Arts Fusió es un proyecto pedagógico entorno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje ...
      Arts Fusió is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists in a research related to the term and training values that it provides in creative learning process. From that ...
    • Les Variacions Goldberg 

      Gallén Muñoz, Andreu (2011-12-21)
      L’Ària amb diverses variacions BWV 988, quarta part dels Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, és una obra que ha estat objecte de molts estudis. La seva extrema bellesa, el sobrenom amb què avui la ...
      El Aria con diversas variaciones BWV 988, cuarta parte de los Clavier-übung, de Johann Sebastian Bach, es una obra que ha sido objeto de muchos estudios. Su extrema belleza, el sobrenombre con que hoy ...
      The Aria with diverse Variations BWV 988, the fourth part of Clavier-übung, by Johann Sebastian Bach, is a piece which has been widely studied. Factors such as its extremely beauty; the name by which ...
    • Pensamiento en la encrucijada de Adorno 

      García Amezaga, Nekane (2011-12-22)
      Adorno es un referente en la disciplina musicológica. Convencido de que el hombre a través de la dialéctica materialista podía entender el mundo y cambiarlo, consideraba que el arte no debía ser mero ...
      Adorno és un referent en la disciplina musicològica. Convençut que l’home a través de la dialèctica materialista podia entendre el món i canviar-lo, considerava que l’art no havia de ser un mer exponent ...
      Adorno is a key theorist in the musicological field. He was convinced that human being could understand the world and change it through a materialism dialectics. He considered that art should not be ...
    • La dolçaina : nous recursos interpretatius? 

      Puig Olives, Pau (2012-01-03)
      Aquest projecte és fruit de la meva necessitat de buscar amb el meu instrument, la dolçaina, recursos interpretatius presents en altres instruments de la música tradicional. Aquests recursos, per ...
      Este proyecto es fruto de mi necesidad de buscar con mi instrumento, la dolçaina, recursos interpretativos presentes en otros instrumentos de la música tradicional. Estos recursos, por desconocidos, me ...
      This project is the result of my need of searching with my instrument, the dolçaina, interpretive resources from other instruments of the traditional music. These resources, as unknown, are new for me ...
    • Viatge al món de les flautes 

      Martínez Bonfill, Paula (2012-01-03)
      Viatge al món de les flautes és un material didàctic dirigit a grups de nivell elemental de l’aula de flauta travessera que planteja una introducció a les músiques tradicionals d’arreu del món. Alhora ...
      Viatge al món de les flautes (Viaje al mundo de las flautas) es un material didáctico dirigido a grupos de nivel elemental del aula de flauta travesera que plantea una introducción a las músicas ...
      Viatge al món de les flautes (A trip through the world of flutes) is a didactic work addressed to beginning flute students that includes an introduction to traditional music worldwide as well as a family ...
    • Shostakovich i el violí : el Concert per a violí núm. 1 op. 77 i els Preludis op. 34 

      Puente Encinas, Sergi (2012-01-03)
      L’objectiu del projecte final titulat Shostakovich i el violí és l’estudi de la vida, el context històric i l’obra del cèlebre compositor rus Dmitri Shostakovich, parant una especial atenció en dues de ...
      El objetivo del proyecto final titulado Shostakovich i el violí es el estudio de la vida, el contexto histórico y la obra del célebre compositor ruso Dmitri Shostakovich, poniendo especial atención en ...
      The goal of this project entitled Shostakovich i el violí is the study of the life, historical context and work of the famous Russian composer Dmitri Shostakovich, paying special attention to two of his ...