L’evolució de la veu de mezzo soprano dins la música religiosa cristiana occidental
Document Type
Project / Final year job or degree
Abstract
Aquest projecte presenta una investigació de la veu de mezzo soprano dins la música religiosa cristiana occidental, incorporant elements d’anàlisi de gènere, històrics i estilístics. Així es planteja que l’estudi de la veu de la mezzo dins aquesta tradició s’ha de contextualitzar en l’evolució del paper de la dona en aquesta música. Així mateix també planteja un anàlisi de la relació entre la música i els propòsits de la seva creació i interpretació.
Este proyecto presenta una investigación de la voz de mezzo soprano dentro de la música religiosa cristiana occidental, incorporando elementos de análisis de género, históricos y estilísticos. Se plantea así, que el estudio de la voz de la mezzo dentro de esta tradición se ha de contextualizar en la evolución del papel de la mujer en ésta música. Así mismo, plantea un análisis de la relación entre la música y los propósitos de su creación e interpretación.
The aim of this project is to present an investigation of the mezzo soprano voice within the Western Christian religious music, incorporating gender analysis, historical and stylistic elements. Thus, this study suggests that the voice of mezzo within this tradition has to be contextualized within the evolution of the role of women in this music. It also presents an analysis of the relationship between the music and the purposes of its creation and interpretation.
Author
Language
Catalan
Publication date
2011-12-15Extension
62 p.
Subject (LEMAC)
Documents to download
PF Eulàlia Fantova Àlvarez.pdf
451.0Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG i TFM [250]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
L'evolució dels estudis per a piano : del taller al gran repertori de concert
Marigó i Sarrión, Carles (2011-12-19)Aquest projecte final proposa un recorregut per l'evolució dels estudis per a piano des de la segona meitat del segle XVIII fins a l'inici del segle XX. El treball està format per tres capítols de recerca ...Este proyecto final propone un recorrido por la evolución de los estudios para piano desde la segunda mitad del siglo XVIII hasta principios del siglo XX. El trabajo está compuesto por tres capítulos ...This final project offers a journey through the evolution of the piano studies from the second half of the 18th century to early the 20th century. Its content is constructed under three chapters of ... -
El uso de la trompa en las catedrales gallegas: una visión generalizada de las capillas de música en Galicia y el papel de la trompa como instrumento integrante en las mismas entre los siglos XIV y XIX
Vidal Rodríguez, Ismael (2015-07-09)Durant poc més d’un segle d’investigacions sobre les capelles musicals a les catedrals peninsulars, i concretament a Galícia, s’ha recopilat important informació sobre la música en aquest context. Així ...Durante algo más de un siglo de investigaciones sobre las capillas musicales en las catedrales peninsulares, y expresamente en Galicia, se ha recopilado importante información acerca de la música en ...For more than a century researchers have been studying the importance of the horn in the chapels of Galicia. The horn has always held a privileged position in chapel and cathedral music for both historical ... -
El bajón tapado: aproximació a una tècnica interpretativa oblidada
Llofriu Prohens, Antoni (2021-06)