Viatge al món de les flautes
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
"Viatge al món de les flautes" és un material didàctic dirigit a grups de nivell elemental de l’aula de flauta travessera que planteja una introducció a les músiques tradicionals d’arreu del món. Alhora, conté una proposta de concert familiar. Els objectius generals del present treball són donar a conèixer la gran família de les flautes juntament amb el seu repertori i fer una recerca pedagògica al voltant d’aquest per aplicar-lo a l’aula. La metodologia ha partit d'un treball de camp sobre diverses flautes d’arreu del món, a partir del qual s'ha elaborat el concert i diverses propostes didàctiques per treballar a l’aula. Aquest projecte pretén aportar un ventall de noves eines per a utilitzar en la docència.Resumen
"Viatge al món de les flautes" (Viaje al mundo de las flautas) es un material didáctico dirigido a grupos de nivel elemental del aula de flauta travesera que plantea una introducción a las músicas tradicionales de todo el mundo. A su vez, contiene una propuesta de concierto familiar. Los objetivos generales del presente trabajo son dar a conocer la gran familia de las flautas junto con su repertorio y hacer un estudio pedagógico alrededor del mismo para aplicarlo en el aula. La metodología ha partido de un trabajo de campo sobre distintas flautas de todo el mundo, con base en el cual se ha elaborado el concierto y diversas propuestas didácticas para trabajar en el aula. Este proyecto pretende aportar un abanico de nuevas herramientas para su uso en la docencia.Abstract
"Viatge al món de les flautes" (A Trip Through the World of Flutes) is a didactic resource aimed at beginning flute students that includes an introduction to traditional music from around the world, as well as a family concert activity. The overall purpose of this study is to familiarize students with the large family of flutes and their repertoire, and to conduct pedagogical research that can be applied in the classroom. The methodological approach began with fieldwork on various flutes from around the world, which served as the basis for developing the family concert and establishing a series of didactic classroom activities, resulting in a range of innovative teaching strategies.Author
Language
Catalan
Publication date
2012-01-03Extension
113 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
2.654Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Arts Fusió: una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu
Roig Guarch, Laura Pietat; Castro Bérniz, Tamara (2011-12-20)"Arts Fusió" és un projecte pedagògic entorn de la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge ..."Arts Fusió" es un proyecto pedagógico en torno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación con el término y los valores formativos que aporta en procesos de ..."Arts Fusió" is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists of research related to the term and the training values that it provides in the creative learning process. From ... -
Aprendizaje cooperativo entre alumnos de grado de interpretación de saxo jazz/mm en la ESMUC
Delgado Fernández, Alejandro (2021-06)Aquest treball es basa en l’aplicació pràctica d’un mètode d’aprenentatge cooperatiu, anomenat tutoria entre iguals recíproca, que consisteix en la formació de parelles d’estudiants que aprenen mútuament, ...Este trabajo se basa en la aplicación práctica de un método de aprendizaje cooperativo, llamado tutoría entre iguales recíproca, que consiste en la formación de parejas de estudiantes que aprenden ...This work is based on the practical application of a cooperative learning method called reciprocal peer tutoring, which consists of the grouping of pairs of students who learn reciprocally, alternating ... -
Organitzem-nos. Qui fa què? Escoles de música: models de gestió i funcionament
Vidal Ribas, Montserrat (2011-12-14)L’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular. Mitjançant l’estudi comparatiu entre les ...La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento particular. A través del estudio ...Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of pedagogical knowledge, with its own mechanisms and operational structure. This project is aimed at providing an overall ...





