Shostakovich i el violí: el Concert per a violí núm. 1 op. 77 i els Preludis op. 34
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
L’objectiu del projecte final titulat "Shostakovich i el violí" és l’estudi de la vida, el context històric i l’obra del cèlebre compositor rus Dmitri Shostakovich, prestant una especial atenció a dues de les seves composicions: el Concert per a violí núm. 1 , opus 77 , i els Preludis per a piano opus 34 (arranjats per a violí i piano per Dmitri Tsyganov). La metodologia utilitzada en l’elaboració del treball ha consistit en la recerca d’informació a través de biografies de Shostakovich, reculls de les seves memòries, records de persones pròximes al compositor, articles i cartes publicades per ell, així com estudis o anàlisis de les seves obres musicals. La conclusió a què s’ha arribat és que l’obra de Shostakovich està íntimament lligada al context històric en el qual va viure, és a dir, amb la seva època, tal com es pot apreciar tant en la seva escriptura com en el contingut emocional de les seves obres.Resumen
El objetivo del proyecto final titulado “Shostakovich i el violí” es el estudio de la vida, el contexto histórico y la obra del célebre compositor ruso Dmitri Shostakovich, poniendo especial atención a dos de sus composiciones: el Concierto para violín núm. 1 , opus 77 , y los Preludios para piano opus 34 (adaptados para violín y piano por Dmitri Tsyganov). La metodología utilizada en la elaboración del trabajo ha consistido en la búsqueda de información a través de biografías de Shostakovich, recopilaciones de sus memorias, recuerdos de personas cercanas al compositor, artículos y cartas publicadas por él, así como estudios o análisis de sus obras musicales. La conclusión a la que se ha llegado es que la obra de Shostakovich está íntimamente ligada al contexto histórico en el que vivió, es decir, con su época, tal como se puede apreciar tanto en su escritura como en el contenido emocional de sus obras.Abstract
The goal of this project, entitled "Shostakovich i el violí," is the study of the life, historical context, and work of the famous Russian composer Dmitri Shostakovich, paying special attention to two of his compositions: the Violin Concerto No. 1 opus 77 and the Preludes for Piano opus 34 (arranged for violin and piano by Dmitri Tsyganov). The methodology used to prepare this thesis consisted of collecting information through Shostakovich’s biographies, collections of his memoirs, recollections of people close to the composer, published articles and letters by him, as well as studies or analyses of his musical works. The conclusion drawn is that Shostakovich's work is intimately linked to the historical context in which he lived, that is, with his time, as can be seen both in his writing and in the emotional content of his work.Author
Language
Catalan
Publication date
2012-01-03Extension
43 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
1.052Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Viennese composer Franz Schubert. The three pieces I’ve chosen are not habitual in ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d’estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit d’interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, centrándolo en la musicología feminista como campo de estudio y poniéndolo en relación con mi ámbito: la ...In this project, I have tried to dive into gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a field of study and relating it to my area of expertise, classical and contemporary violin ... -
"Quería crear un nuevo cosmos": Aleksandr Scriabin y su sonata para piano nº 9
Kurmankulov, Talgat (2015-02-18)A partir de l’estudi general de l’obra d’Aleksandr Scriabin i a partir de l’anàlisi particular de la Sonata núm. 9, així com de les distintes influències que va tenir, el treball pretén fer una valoració ...A partir del estudio general de la obra de Aleksandr Scriabin, y a partir del análisis particular de la Sonata n.º 9, así como de las distintas influencias que tuvo, el trabajo pretende hacer una ...From a general study of the work by Aleksandr Scriabin, and from a specific analysis of his Sonata number 9, in addition to the various influences he experienced, this work aims to assess how this Sonata ...





