Béla Bartók: música para viola
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
Bartók va compondre el Concert per a Viola el 1945, el mateix any de la seva mort, deixant només 14 pàgines amb la part de viola escrita i una idea de l’orquestració, però sense haver-lo pogut publicar. A causa d’això, hi ha hagut molta controvèrsia amb la reconstrucció que va fer Serly del concert, i han aparegut diverses versions revisades posteriors que han qüestionat l’autenticitat del concert com a propi del compositor. A la vegada, el Quartet de Corda nº 5 és una de les seves obres més representatives, escrita per a la formació de música de cambra per excel·lència. És una obra de maduresa que reflecteix l’essència del compositor i totes les seves característiques pròpies. Aquest treball pretén profunditzar en la història de la composició d’aquestes obres per poder entendre-les millor i obtenir respostes en l’àmbit musical que em permetin dur a terme una millor interpretació.Resumen
Bartók compuso el Concierto para viola en 1945, el mismo año de su muerte, dejando solamente 14 páginas con la parte de viola escrita y una idea de la orquestación, pero sin haberlo podido publicar. Debido a esto, ha habido mucha controversia con la reconstrucción que hizo Serly del concierto, y han aparecido varias versiones revisadas posteriores que han cuestionado la autenticidad del concierto como propio del compositor. A su vez, el Cuarteto de Cuerda nº 5 es una de sus obras más representativas, escrita para la formación de música de cámara por excelencia. Es una obra de madurez que refleja la esencia del compositor y todas sus características propias. Este trabajo pretende profundizar en la historia de la composición de estas obras para poder entenderlas mejor y obtener respuestas a nivel musical que me permitan llevar a cabo una mejor interpretación.Abstract
Bartók wrote the Viola Concerto in 1945, the same year as his death, leaving only 14 pages with the viola part written and a first idea of the orchestration, but without having been published. There has been much controversy surrounding the reconstruction of the concerto by Serly, and several revised editions have appeared that have questioned the authenticity of the concerto as being the composer’s own. In turn, the String Quartet No. 5 is one of his most representative works, written for chamber music performance. It is a mature work that reflects the essence of the composer and all its characteristics. This work aims to elaborate on the history of the composition of these works in order to understand them better and obtain insights that will allow me to perform them more effectively.Author
Language
Spanish
Publication date
2010-04Extension
53 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
PF Ana Isabel Zambrano López.pdf
6.336Mb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Shostakovich i el violí: el Concert per a violí núm. 1 op. 77 i els Preludis op. 34
Puente Encinas, Sergi (2012-01-03)L’objectiu del projecte final titulat "Shostakovich i el violí" és l’estudi de la vida, el context històric i l’obra del cèlebre compositor rus Dmitri Shostakovich, prestant una especial atenció a dues ...El objetivo del proyecto final titulado “Shostakovich i el violí” es el estudio de la vida, el contexto histórico y la obra del célebre compositor ruso Dmitri Shostakovich, poniendo especial atención a ...The goal of this project, entitled "Shostakovich i el violí," is the study of the life, historical context, and work of the famous Russian composer Dmitri Shostakovich, paying special attention to two ... -
Bartók i els seus dos últims concerts
Mauri Galik, Agnès (2013-07-16)La idea inicial d’aquest projecte rau en el meu interès per aprofundir en dues obres: una, escrita per a viola, i l’altra, per a piano. La controvèrsia musicològica sobre l’autenticitat del Concert per ...La idea inicial de este proyecto ha consistido en mi interés por profundizar en dos obras: una, escrita para viola, y la otra, para piano. La controversia musicológica sobre la autenticidad del Concierto ...The initial idea of this project lies in my interest in studying two works in depth: one of them written for viola and the other for piano. The musicological controversy about the authenticity of the ... -
Una lectura feminista del primer moviment del Concert per a violí de Txaikovski
Riera Guerrero, Laura (2019-06)En aquest treball he volgut submergir-me en els estudis de gènere relacionats amb la música, enfocant-ho a la musicologia feminista com a camp d’estudi i relacionant-ho amb el meu àmbit d’interpretació ...En este trabajo he querido sumergirme en los estudios de género relacionados con la música, centrándolo en la musicología feminista como campo de estudio y poniéndolo en relación con mi ámbito: la ...In this project, I have tried to dive into gender studies related to music, focusing on feminist musicology as a field of study and relating it to my area of expertise, classical and contemporary violin ...





