Arts Fusió: una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiu


Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Resum
"Arts Fusió" és un projecte pedagògic entorn de la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge creatiu. A partir d'aquí hem creat uns principis metodològics per orientar una didàctica cap a la fusió del teatre, la dansa, la música i les arts visuals. Per posar de manifest els beneficis de la nostra proposta hem realitzat aplicacions didàctiques en educació artística superior i en educació secundària obligatòria. Metodològicament, ens situem en el paradigma de la complexitat i basem les intervencions en una perspectiva qualitativa exploratòria, en concret dintre de la línia de la investigació avaluativa. Com a resultats del treball hem vist que la transdisciplinarietat artística pot actuar com a mitjà i com a fi educatiu segons el context en el qual ens trobem.Resumen
"Arts Fusió" es un proyecto pedagógico en torno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje creativo. A partir de aquí hemos creado unos principios metodológicos para orientar una didáctica hacia la fusión del teatro, la danza, la música y las artes visuales. Para poner de manifiesto los beneficios de nuestra propuesta, hemos realizado aplicaciones didácticas en educación artística superior y en educación secundaria obligatoria. Metodológicamente, nos situamos en el paradigma de la complejidad y basamos nuestras intervenciones en una perspectiva cualitativa exploratoria, concretamente dentro de la línea de investigación evaluativa. Como resultado del trabajo hemos visto que la transdisciplinariedad artística puede actuar como medio y como fin educativo según el contexto en el que nos encontremos.Abstract
"Arts Fusió" is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists of research related to the term and training values that it provides in the creative learning process. From that point we worked out several methodological principles to draw a teaching technique through the mix of theatre, dance, music and visual arts. In order to highlight the benefits of our proposition, we implemented teaching applications in a higher artistic education school and in a compulsory secondary school (ESO). Methodologically, we stand at the paradigm of complexity and we base our interventions on a qualitative and exploratory perspective that clearly matches the evaluation research. As a result of our work, we observed that artistic transdisciplinarity can act as an educational means and purpose depending on the context.Llengua
Català
Data de publicació
2011-12-20Extensió
385 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Documents per descarregar
4.664Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
“Punt i seguit” : un programa d’intervenció : dinamització i construcció d'una identitat de col·lectiu partint del debat entre professionals i futurs professionals de l'educació musical
Gordo, Carla; Parladé, Sara; Huertas, Anna (2015-02-13)La investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines-programes inscrits en el macro-programa de les II Jornades de ...This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle the research, different tool-programs were created within the macro-program of the “II Jornades de ...La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas-programas inscritos en el macro-programa de las II ... -
Competències bàsiques de l’àmbit artístic: música, educació visual i plàstica, arts escèniques i dansa: identificació i desplegament a l’educació secundària obligatòria (2a edició, 2022)
Departament d'Educació. Direcció General de Currículum i Personalització (2022-02) -
BAULA, de l'escola al barri: un projecte d'art comunitari per a la transformació social
Brossa Ordóñez, Marta; Puig Canal, Anna; Reguant Vila, Marc (2015-07-15)“BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc ...“BAULA, from the school to the neighborhood“ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done ...“BAULA, de la escuela al barrio“ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación ...





