Patacades, parenostres i sardanes: documentació i anàlisi de la festa de Sant Sebastià de Cadaquès
Document Type
Project / Final year job or degree
Resum
El tema en què se situa aquest projecte és el de “música i festa”. El cas documentat i analitzat és el de la festa de Sant Sebastià de Cadaqués (Catalunya), que se celebra el 20 de gener, principalment a l’ermita situada a la muntanya del Pení. Se n’estudien els tres elements musicals principals, relacionant-los amb el tot de la festa: la missa, les sardanes i les patacades, un ball en el qual es canten sàtires. L’objectiu principal del projecte és veure si, per com es realitzen i es conceben la música i el ball, l’esdeveniment té més característiques de la festa, entenent aquesta com un camp d’estudi divers.Resumen
El tema en que se sitúa este proyecto es el de “música y fiesta”. El caso documentado y analizado es el de la fiesta de Sant Sebastià de Cadaqués (Catalunya), que se celebra el 20 de enero, principalmente en la ermita situada en la montaña del Pení. Se estudian los tres elementos musicales principales, relacionándolos con el conjunto de la fiesta: la misa, las sardanes y las patacades, un baile en el que se cantan sátiras. El objetivo principal del proyecto es ver si, por cómo se realizan y se conciben la música y el baile, el evento tiene más características de la fiesta, entendiendo esta como un campo de estudio diverso.Abstract
The project deals with how music and the feast are connected. I have documented and analysed it at the Sant Sebastià festival in Cadaqués, Catalonia. The event takes place on January 20th and is located in and around a little church on Pení Mountain. I have studied the three main musical elements, connecting them with the meaning of the feast in its whole dimension: the ceremony of the mass, the sardanes, and the patacades — a folk dance where people traditionally sing satirical lines. The main aim of this project is to observe if, according to how music and dance are conceived, the event has a special characteristic of the feast, understanding the feast as a diverse research field.Author
Language
Catalan
Publication date
2011-12-20Extension
125 p.
Subject (LEMAC)
Keywords
Recommended citation
This citation was generated automatically.
Documents to download
615.0Kb
This item appears in the following Collection(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques
Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver ...El repertorio sinfónico para tenora es un campo muy desconocido entre los intérpretes de este instrumento y poco estudiado desde el punto de vista musicológico. Aun así, todo apuntaba a que debía haber ...The symphonic repertoire for the tenora is a little-known field among performers of this instrument and has been scarcely studied from a musicological point of view. However, everything suggests that a ... -
Compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí: de sardanes i música per a cobla de Pep Ventura a Josep Maria Bernat
Fontelles i Ramonet, Albert (2015-06)L’objectiu d’aquest projecte ha estat realitzar un compendi de passatges solístics per a flabiol i tamborí provinents de sardanes i de música per a cobla d’un període determinat: des de Pep Ventura ...El objetivo de este proyecto ha sido realizar un compendio de pasajes solísticos para flabiol y tamborí procedentes de sardanas y de música para cobla de un periodo determinado: desde Pep Ventura ...The aim of this project was to make a compilation of solistic passages for flabiol and tamborí originating from sardanes and cobla music from a certain period: from Pep Ventura (1817–1875) to Josep Maria ... -
Cantant entre guerres: música coral per a veus blanques a França i Catalunya a principis del segle XX
Niubò Peludero, Emmanuel (2013-07-17)Aquest treball busca definir algunes característiques comunes d'obres musicals escrites a principis del segle XX per compositors francesos i catalans per a cor de veus blanques, mitjançant l'estudi de ...Este trabajo busca definir algunas características comunes de obras musicales escritas a principios del siglo XX por compositores franceses y catalanes para coro de voces blancas, mediante el estudio ...This work intends to define some common characteristics in musical pieces written at the beginning of the 20th century by French and Catalan composers for women’s or children’s voices choruses, by ...





