Now showing items 1-10 of 18
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-03)
A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció ...
Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(, 2016-04)
La relació entre la llengua oral i la llengua escrita és fonamental en l'aprenentatge del codi escrit, especialment en una llengua amb una escriptura de base alfabètica com la nostra. Per assegurar ...
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-03)
Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ...
Competència lingüística: l'expressió escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-02)
Vivim en una societat lletrada, en què la llengua escrita té un paper fonamental, ja sigui en suport paper o en suport digital. En aquest context, saber escriure és un dret del qual tots els ciutadans ...
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-05)
Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ...
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-02)
En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ...
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-03)
La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-04)
En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ...
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(, 2016-09)
Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.
El camí de l'aprenentatge del codi: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(, 2016-02)
En una societat alfabetitzada com la nostra, els infants desenvolupen idees sobre el funcionament del codi escrit molt abans que arribin a l’escola. Esbrinar aquests coneixements previs i conèixer les ...