Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Document Type
Conference / Class
Abstract
La relació entre la llengua oral i la llengua escrita és fonamental en l'aprenentatge del codi escrit, especialment en una llengua amb una escriptura de base alfabètica com la nostra. Per assegurar l'adquisició i el domini de les relacions grafofòniques caldrà acompanyar l'alumnat en el treball de consciència fonològica i dels procediments implicats en l'adquisició del codi escrit. Serà necessari promoure activitats significatives i engrescadores que permetin l'observació, la manipulació i la discriminació de lletres i sons.
Des de l'inici de l'escolaritat cal implicar l'alumnat en el treball de l'ortografia, treballant l'ortografia de base i introduint l'ortografia arbitrària. Caldrà compartir amb l'alumnat estratègies que els permetin avançar en l'apropiació de les normes ortogràfiques.
Citation
Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Català
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-04Extension
3 fitxers
Subject (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació infantil - Ensenyament
Keywords
Cicle inicial
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Escriure, per a què?: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-02)L’escola ha d’oferir un context on la llengua escrita amb totes les seves funcions formi part de la vida quotidiana. Des d’un inici, l’alumne aprendrà a escriure perquè en tindrà la necessitat, i per ... -
El camí de l'aprenentatge del codi: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-02)En una societat alfabetitzada com la nostra, els infants desenvolupen idees sobre el funcionament del codi escrit molt abans que arribin a l’escola. Esbrinar aquests coneixements previs i conèixer les ... -
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-09)Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.