Now showing items 16-24 of 24
-
Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-04)La relació entre la llengua oral i la llengua escrita és fonamental en l'aprenentatge del codi escrit, especialment en una llengua amb una escriptura de base alfabètica com la nostra. Per assegurar ... -
Lletres, mans, llapis, teclats i pantalles: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-04)Si pensem en l’escriptura en el sentit de grafiar, de reproduir els traços del codi escrit, ens adonem que requereix un llarg camí d’educació del gest gràfic des dels moviments corporals, l’experimentació ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-09)La coordinació i la coherència pedagògiques d’un centre garanteixen la millora dels resultats dels alumnes i l’èxit acadèmic. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? En aquesta conferència ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Quan les escoles aconsegueixen establir “línies de centre” fonamentades i rigoroses els resultats del alumnes milloren. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? Hi ha consideracions generals ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-05)Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ... -
El procés de composició escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escriptura s’ha de centrar de manera especial en el procés d’escriptura i en les fases que comporta. L’aprenentatge d’aquest procés facilita l’elaboració del text i en millora la ... -
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-04)En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ... -
Som escriptors i escriptores!: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(2016-09)Cal acompanyar el procés d’aprenentatge de l’escriptura donant ajudes i retirant-les, oferint modelatges, i ajudant l’alumne a ser estratègic a l’hora de comunicar per escrit.