Now showing items 21-40 of 41
-
La lectura guiada: una proposta didàctica per treballar el procés lector [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic on es presenten tres exemples de lectura guiada: el cartell Cavalcada de reis, el poema El rossinyol i el conte El tortell aquàtic. En aquest tipus d’activitat el docent contribueix a ... -
La lectura compartida: una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Dossier didàctic per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi. La lectura compartida és un tipus de lectura col·lectiva on mestra i alumnes s’afronten ... -
Exemple de prova de lectura: cicle inicial [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Aquesta prova té com a finalitat avaluar l’habilitat lectora de l’alumnat que acaba el cicle inicial de primària. Ha estat concebuda perquè, mitjançant la seva aplicació, el docent obtingui informació ... -
Els jocs d’ús social: aprendre el codi escrit a través del joc [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)Per seleccionar els jocs d’ús social que es recullen en aquesta proposta didàctica s’han tingut en compte dos criteris: que siguin jocs que els infants puguin trobar al seu entorn i que permetin una ... -
Lectura i família: com fomentar la lectura des de la llar [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)En aquest dossier didàctic es presenten recursos i es donen orientacions perquè el professorat pugui implicar les famílies en el procés d’aprendre a llegir dels infants. La família i l’escola són els ... -
Activitats per treballar les estratègies de comprensió lectora a l’educació infantil i al cicle inicial de primària [material didàctic] (2a edició,2016)
(2016-04)L’adquisició de les estratègies de comprensió lectora és un procés que s’inicia amb els primers contactes amb el text i es va consolidant a mesura que l’alumne esdevé un lector autònom. En aquest dossier ... -
La lectura expressiva: una proposta didàctica per treballar la lectura [material didàctic] (2a edició, 2016)
(2016-04)L’activitat d’aquesta proposta didàctica és un exemple sobre com es pot conciliar el treball sistemàtic dels components de la lectura en veu alta amb el vessant més comunicatiu d’aquest tipus de lectura. -
Sis estratègies de fluïdesa lectora: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05)Partint del dossier Fluïdesa lectora, l’escola Horta Vella de Sant Carles de la Ràpita exemplifica l’aplicació de sis estratègies en una aula de segon de primària. -
Fem teatre a l'escola: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05)La preparació i la representació d’una obra de teatre permet als alumnes de 2n de l’escola Empúries de l’Escala practicar la lectura expressiva, la relectura, i la conversa i reflexió per accedir a la ... -
Estratègies de lectura: fer i comprovar hipòtesis [material didàctic] (2016)
(2016-05)Fer un ús conscient de les estratègies de lectura permet a l’alumne enfrontar-se amb autonomia a la comprensió d’un text. Elaborar hipòtesis ajustades a la informació que ens dona el text i comprovar-les ... -
Lectura guiada del diploma geganter: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-05-29)L’escola Primavera de Santa Coloma de Gramenet aprofita una vivència a l’aula de P3 per fer una lectura col·lectiva i engrescar els alumnes en el reconeixement global d’algunes paraules significatives ... -
El sistema solar: experiència de lectura [activitat] (2016)
(2016-06)L’escola Prim de Barcelona aprofita el camp semàntic del projecte que s’elabora a l’aula de P5 per treballar aspectes implicats en l’adquisició del codi escrit: el valor sonor de les grafies, la segmentació ... -
Estratègies de lectura: fer connexions [material didàctic] (2016)
(2016-10)Una de les estratègies clau per enfrontar-se a la comprensió d’un text és la capacitat d’anar fent connexions entre el text i el lector, entre informacions del mateix text i entre aquest i altres ... -
Les bastides de suport [material didàctic] (2017)
(2017-05)Ensenyar és proporcionar ajudes a l’alumne per guiar i facilitar el procés d’aprenentatge que ha de seguir. Aquestes ajudes s’anomenen bastides de suport. En la primera part del dossier es desenvolupa ... -
Lectura d'un cartell: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018)A Palafrugell cada any celebren l’arribada de la primavera amb una festa i en fan la difusió amb un cartell. Els mestres d’educació infantil i cicle inicial aprofiten aquest reclam publicitari per ... -
El racó del lecto codi: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018-01)L’escola Josep Fusté del Baix Camp planteja als alumnes de cicle inicial racons que tenen per finalitat millorar la fluïdesa lectora dels aprenents de forma autònoma. Els alumnes practiquen activitats ... -
La lectura d’un àlbum il·lustrat: el ratolí i la pilota vermella [material didàctic] (2018)
(2018-02)L’activitat que es desenvolupa en aquesta proposta segueix el mateix plantejament didàctic que el dossier de Magenta i la balena blanca: lectura estructura d’un àlbum il·lustrat aplicant estratègies de ... -
Construïm i llegim frases: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018-05)A l’aula de P5 de l’escola Àngels Garriga els alumnes fan una activitat que té per finalitat analitzar la tira fònica per adquirir consciència lèxica i, d’aquesta manera, separar bé les paraules quan ... -
Lectura guiada: experiència de lectura [activitat] (2018)
(2018-05-21)La mestra de primer de l’escola El Bruel d’Empuriabrava proposa als seus alumnes la lectura d’un text discontinu sobre la colònia. Mitjançant la lectura guiada, ensenya estratègies de comprensió lectora ...