Mostrant els elements 1-10 de 20
Ensenyar a escriure en totes les matèries: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-03)
A les aules s’escriu molt i en moltes situacions. Escriure ajuda a estructurar el pensament i a apropiar-se dels continguts que s’estan aprenent. La imbricació entre lectura, escriptura i interacció ...
Lletres i sons, un binomi per encaixar: ed. infantil i cicle inicial [presentació] (2016)
(, 2016-04)
La relació entre la llengua oral i la llengua escrita és fonamental en l'aprenentatge del codi escrit, especialment en una llengua amb una escriptura de base alfabètica com la nostra. Per assegurar ...
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-03)
Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o ...
Competència lingüística: l'expressió escrita: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-02)
Vivim en una societat lletrada, en què la llengua escrita té un paper fonamental, ja sigui en suport paper o en suport digital. En aquest context, saber escriure és un dret del qual tots els ciutadans ...
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
(, 2016-05)
Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ...
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-02)
En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ...
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-03)
La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ...
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(, 2016-04)
En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ...