Now showing items 1-20 of 20
-
Contacte amb l'alcalde: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-03)Els alumnes de 3r aprofundeixen en el coneixement del municipi. Amb aquesta finalitat decideixen demanar hora per entrevistar-se amb l’alcalde mitjançant un correu electrònic. Abans d’enviar-lo s’han ... -
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
L'entrevista a 4t i a 5è: què et suggereix aquest quadre?: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes elaboren escrits sobre què els suggereix l’observació d’imatges d’obres d’art. L’observació la fan acompanyats de la mestra que a través d’una conversa-entrevista els ajuda a donar forma a ... -
Entrevista d'escriptura: Sant Jordi al Benviure: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes expliquen per escrit com van viure la festa de Sant Jordi a l’escola per publicar-ho a la revista del centre. Mentre ho fan, la mestra efectua entrevistes personals d’escriptura. Se’n presenten ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ... -
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-02)En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ... -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Quan les escoles aconsegueixen establir “línies de centre” fonamentades i rigoroses els resultats del alumnes milloren. Però, sobre quins aspectes ens hem de posar d’acord? Hi ha consideracions generals ... -
Que divertit!: escriure un text per al blog de l'aula d'acollida: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Alumnes de l’aula d’acollida escriuen anècdotes per al blog de l’aula. La mestra proporciona ajudes (modelatge) per a les diverses fases del procés de composició. La proposta inclou una entrevista ... -
Què és un bon text a 4t, i a 6è?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-04)En el concepte “bon text” l’ortografia hi té un pes massa determinant. Les altres propietats textuals no s’hi inclouen amb el mateix valor. Plantejar l’escriptura com un procés permetrà centrar l’atenció ... -
Revisió col·lectiva d'un text expositiu: experiència d'escriptura [activitat] (2018)
(2018-04)Els alumnes de 4t han treballat els sentits a l’àrea de coneixement del medi natural. Com a activitat de síntesi i resum, la mestra planteja la redacció individual d’un text, de tipus informatiu-expositiu. ... -
Taller d'escriptura: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes del cicle mitjà dediquen temps setmanal a desenvolupar un taller d’escriptura. Durant les sessions, la mestra fa entrevistes personals. L’objectiu és millorar la implicació dels alumnes en ...