PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)
Document Type
Monograph
Abstract
En el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La comprensió lectora (PIRLS) i les matemàtiques i les ciències (TIMSS) són àmbits fonamentals en el desenvolupament dels estudiants, tant en la vida acadèmica com en la vida social i ciutadana. Per primera vegada, Catalunya participa en els dos estudis internacionals amb una ampliació de mostra.
El primer article del número està dedicat a PIRLS, que avalua el rendiment en comprensió lectora de l’alumnat matriculat al quart curs d’educació primària. Ho fa en cicles de cinc anys (2001, 2006, 2011 i 2016), en què cada vegada hi participen més països, amb la voluntat d’obtenir dades homologables internacionalment. En el PIRLS 2016 hi participen més de cinquanta països i territoris. Set comunitats autònomes d’Espanya han ampliat també la mostra per obtenir dades representatives del seu territori.
El segon article presenta la síntesi de resultats de TIMSS 2015, que proporciona dades de rendiment educatiu i contextuals en matemàtiques i ciències en l’alumnat matriculat a quart curs d’educació primària i a segon d’ESO en més de seixanta països i territoris. L’estudi d’avaluació es programa cada quatre anys des del 1995. Catalunya participa en l'estudi del 2015 amb ampliació de mostra i només amb l’alumnat de quart curs d’educació primària. Cinc comunitats autònomes han ampliat també la mostra.
ISSN
2014-797X
Citation
PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2018.
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Català
Publisher
Departament d'Educació
Publication date
2018-01Extension
40
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 39
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Documents
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Els resultats en l’expressió oral en una llengua estan relacionats amb els de les altres llengües? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-11) -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 18
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2014-12)La divuitena edició del Sistema d'Indicadors d’Ensenyament de Catalunya recull les dades de Catalunya corresponents al curs 2012-2013 i les dades internacionals del curs 2011-2012. Aquest volum manté ... -
Sistema d'indicadors d'ensenyament de Catalunya, núm. 8
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2004-01)L'informe inclou les comparacions amb els països de l'OCDE i de la zona euro, i informació relativa als països candidats a entrar a la UE i als països membres de l'espai econòmic europeu. També s'inclouen ...