PIRLS 2021: síntesi de resultats (2023)
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Publication date
2023-09ISSN
2014-797X
Abstract
El número 55 del Quaderns d'avaluació presenta la síntesi dels resultats de l'avaluació internacional PIRLS, promoguda per la IEA i que, en el cas de Catalunya i l'Estat espanyol, s'hi ha fet per primera vegada en format digital. PIRLS s’aplica a una mostra representativa d’alumnat de nou anys amb una periodicitat quinquennal des del 2001, i se'ls avalua el rendiment en comprensió lectora. En l’edició de 2021, la cinquena des de la seva implantació, hi han participat 57 països d’arreu del món i 8 participants de referència. En aquest cicle d’avaluació, la principal novetat és que l’estudi ha començat la transició per dur a terme les avaluacions en format digital. En aquest sentit, l’avaluació digital ha estat aplicada per 31 països i 1 participant de referència; mentre que els 26 països i 7 participants de referència restants, han optat encara pel format en paper.
Document Type
Report
Language
Catalan
Keywords
Avaluació educativa - Catalunya
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Extension
26 p.
Publisher
Departament d'Educació
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE;55
Citation
PIRLS 2021: síntesi de resultats (2023). Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.