PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)
Tipus de document
Monografia
Resum
En el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La comprensió lectora (PIRLS) i les matemàtiques i les ciències (TIMSS) són àmbits fonamentals en el desenvolupament dels estudiants, tant en la vida acadèmica com en la vida social i ciutadana. Per primera vegada, Catalunya participa en els dos estudis internacionals amb una ampliació de mostra.
El primer article del número està dedicat a PIRLS, que avalua el rendiment en comprensió lectora de l’alumnat matriculat al quart curs d’educació primària. Ho fa en cicles de cinc anys (2001, 2006, 2011 i 2016), en què cada vegada hi participen més països, amb la voluntat d’obtenir dades homologables internacionalment. En el PIRLS 2016 hi participen més de cinquanta països i territoris. Set comunitats autònomes d’Espanya han ampliat també la mostra per obtenir dades representatives del seu territori.
El segon article presenta la síntesi de resultats de TIMSS 2015, que proporciona dades de rendiment educatiu i contextuals en matemàtiques i ciències en l’alumnat matriculat a quart curs d’educació primària i a segon d’ESO en més de seixanta països i territoris. L’estudi d’avaluació es programa cada quatre anys des del 1995. Catalunya participa en l'estudi del 2015 amb ampliació de mostra i només amb l’alumnat de quart curs d’educació primària. Cinc comunitats autònomes han ampliat també la mostra.
ISSN
2014-797X
Citació
PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2018.
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2018-01Extensió
40
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 39
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa
Paraules clau
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
PIRLS i TIMSS 2011: síntesi dels marcs conceptuals (2014)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) (2014-01)Síntesi dels marcs conceptuals en què es basen dues avaluacions internacionals per a l’educació primària: l'Estudi Internacional sobre el Progrés en Comprensió Lectora (PIRLS) i l'Estudi Internacional ... -
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ... -
TIMSS 2019: síntesi de resultats (2021)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2021-08)El número 51 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ presenta la síntesi de resultats de l’avaluació internacional promoguda per la IEA: TIMSS 2019. Aquest estudi analitza el rendiment de l'alumnat de ...