PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)
Tipus de document
Monografia
Resum
En el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La comprensió lectora (PIRLS) i les matemàtiques i les ciències (TIMSS) són àmbits fonamentals en el desenvolupament dels estudiants, tant en la vida acadèmica com en la vida social i ciutadana. Per primera vegada, Catalunya participa en els dos estudis internacionals amb una ampliació de mostra.
El primer article del número està dedicat a PIRLS, que avalua el rendiment en comprensió lectora de l’alumnat matriculat al quart curs d’educació primària. Ho fa en cicles de cinc anys (2001, 2006, 2011 i 2016), en què cada vegada hi participen més països, amb la voluntat d’obtenir dades homologables internacionalment. En el PIRLS 2016 hi participen més de cinquanta països i territoris. Set comunitats autònomes d’Espanya han ampliat també la mostra per obtenir dades representatives del seu territori.
El segon article presenta la síntesi de resultats de TIMSS 2015, que proporciona dades de rendiment educatiu i contextuals en matemàtiques i ciències en l’alumnat matriculat a quart curs d’educació primària i a segon d’ESO en més de seixanta països i territoris. L’estudi d’avaluació es programa cada quatre anys des del 1995. Catalunya participa en l'estudi del 2015 amb ampliació de mostra i només amb l’alumnat de quart curs d’educació primària. Cinc comunitats autònomes han ampliat també la mostra.
ISSN
2014-797X
Citació
PIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2018.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Llengua
Català
Publicat per
Departament d'Educació
Data de publicació
2018-01Extensió
40
Col·lecció
Quaderns d'avaluació. CSASE; 39
Matèries (LEMAC)
Avaluació educativa - Catalunya
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Documents
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol, Autor/a o Matèria.
-
Avaluació de la formació professional reglada a Catalunya, 2001-2008 (2009-2010)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2009-2010) -
Com evoluciona la repetició a quart d’ESO? (2023)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2023-04) -
PISA 2018: síntesi de resultats (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-01)El número 45 dels Quaderns d'avaluació està dedicat als resultats de PISA 2018. Els resultats de PISA 2018 es van fer públics el dia 3 de desembre de 2019. El dia 15 de novembre, però, al portal de ...