TIMSS 2023: síntesi de resultats
Document Type
Report
Resum
El Quaderns d’avaluació.66 presenta la síntesi de resultats de l’avaluació internacional promoguda per l’IEA: TIMSS 2023. L’estudi TIMSS es centra a mesurar el rendiment educatiu en matemàtiques i en ciències a quart curs d’educació primària i a segon curs d’educació secundària obligatòria. Convé assenyalar que aquesta edició és la primera avaluació TIMSS en format totalment digital. A part del rendiment de l’alumnat, la prova també recull una gran varietat de dades contextuals sobre l'entorn escolar i familiar de l’alumnat. En aquesta edició, com a novetat, també s’hi inclouen preguntes per analitzar les pràctiques i els comportaments respectuosos d'estudiants, famílies, professorat i centres educatius amb el medi ambient. TIMSS 2023 ha comptat amb la participació de 59 països d’arreu del món i, en l’avaluació de quart curs d’educació primària, sis països més com a participants de referència. Catalunya participa en l’estudi TIMSS des del 2015, i a l’edició de 2023 participa amb una mostra ampliada de 980 alumnes de quart curs d’educació primària procedents de 49 centres educatius, 33 centres de titularitat pública i 16 de titularitat privada. La mostra de centres s’ha seleccionat de manera aleatòria i proporcional a la seva mida, seguint criteris científics estadístics. Dins de cada centre, també s’ha triat aleatòriament un grup-classe.ISSN
2014-797X
Recommended citation
TIMSS 2023: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació i Formació Professional, 2024.
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Educació i Formació Professional
Publication date
2024-09Extension
50 p.
Collection
Quaderns d'avaluació. CSASE; 66
Subject (LEMAC)
Documents to download
TIMSS 2023: síntesi de resultats
550.4Kb
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ... -
TIMSS 2019: disseny de l'avaluació i ítems alliberats
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-11)Aquest document’ consta de dos grans apartats. En el primer s’explica com és el disseny de l’avaluació TIMSS 2019 de matemàtiques i ciències per al quart curs d’educació primària, que és el que s’avalua ... -
TIMSS: ítems alliberats de matemàtiques i ciències per a l'educació primària
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) (2014-12)El present volum conté sis blocs d'ítems alliberats de matemàtiques i sis blocs d'ítems alliberats de ciències, utilitzats en avaluacions de TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i ...





