Show simple item record

dc.contributor.authorConsell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
dc.date.accessioned2020-09-14T13:56:42Z
dc.date.available2020-09-14T13:56:42Z
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.citationPIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2018.ca
dc.identifier.issn2014-797Xca
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12694/439
dc.description.abstractEn el número 39 de la col·lecció ‘Quaderns d’avaluació’ es reuneixen dos articles que són la síntesi de resultats de dues avaluacions internacionals, promogudes per la IEA: PIRLS 2016 i TIMSS 2015. La comprensió lectora (PIRLS) i les matemàtiques i les ciències (TIMSS) són àmbits fonamentals en el desenvolupament dels estudiants, tant en la vida acadèmica com en la vida social i ciutadana. Per primera vegada, Catalunya participa en els dos estudis internacionals amb una ampliació de mostra. El primer article del número està dedicat a PIRLS, que avalua el rendiment en comprensió lectora de l’alumnat matriculat al quart curs d’educació primària. Ho fa en cicles de cinc anys (2001, 2006, 2011 i 2016), en què cada vegada hi participen més països, amb la voluntat d’obtenir dades homologables internacionalment. En el PIRLS 2016 hi participen més de cinquanta països i territoris. Set comunitats autònomes d’Espanya han ampliat també la mostra per obtenir dades representatives del seu territori. El segon article presenta la síntesi de resultats de TIMSS 2015, que proporciona dades de rendiment educatiu i contextuals en matemàtiques i ciències en l’alumnat matriculat a quart curs d’educació primària i a segon d’ESO en més de seixanta països i territoris. L’estudi d’avaluació es programa cada quatre anys des del 1995. Catalunya participa en l'estudi del 2015 amb ampliació de mostra i només amb l’alumnat de quart curs d’educació primària. Cinc comunitats autònomes han ampliat també la mostra.ca
dc.format.extent40ca
dc.language.isocatca
dc.publisherDepartament d'Educacióca
dc.relation.ispartofseriesQuaderns d'avaluació. CSASE;39
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.otherProgress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
dc.subject.otherTrends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
dc.titlePIRLS 2016 i TIMSS 2015: síntesi de resultats (2018)ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.lemacAvaluació educativaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/