PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats (2016)
Document Type
Report
Abstract
Aquest volum està especialment dirigit als mestres d'educació primària. El seu objectiu és donar a conèixer les proves de comprensió lectora PIRLS, a través dels textos i les preguntes utilitzats en els seus estudis. Per això s'hi reuneixen tots els textos i preguntes que la IEA ha fet públics de les edicions del 2006 i del 2011, amb la voluntat que proporcionin als mestres uns models de reflexió i millora en les activitats d'ensenyament i d'avaluació de la comprensió lectora. El document presenta els fonaments generals de l'estudi PIRLS, inclou una síntesi del marc conceptual PIRLS 2016, publicat per la IEA, seguidament s'agrupen els textos i els ítems alliberats de les edicions PIRLS 2006 i 2011 i finalment es proporcionen els criteris de correcció de les preguntes obertes. Cada un dels textos s'acompanya de quadres descriptius de l'activitat, del percentatge d'encerts obtingut per l'alumnat d’Espanya i la mitjana internacional del percentatge d'encerts.
Note
Es basa en els ítems i marc conceptual publicats per l'IEA, International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
Citation
PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Documents
Rights
Copyright: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement
Author
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-01Extension
193
Collection
Documents. CSASE;34
Subject (LEMAC)
Avaluació educativa
Indicadors educatius
Lectura - Comprensió - Avaluació
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Related items
http://hdl.handle.net/20.500.12694/650
http://hdl.handle.net/20.500.12694/649
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title, Author or Subject.
-
Els resultats en l’expressió oral en una llengua estan relacionats amb els de les altres llengües? (2020)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2020-11) -
Més hores d’estudi, millors resultats en les proves? (2022)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2022-04) -
L'avaluació de la formació professional reglada 2008-2009 (2008)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2008-01)El número 10 dels Quaderns d'avaluació presenta els objectius i les línes mestres de l'avaluació de la formació professional reglada, prevista per al 2008 i el 2009. És una avaluació sistèmica que ha ...