PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats
Document Type
Report
Abstract
Aquest volum està especialment dirigit als mestres d'educació primària. El seu objectiu és donar a conèixer les proves de comprensió lectora PIRLS, a través dels textos i les preguntes utilitzats en els seus estudis. Per això s'hi reuneixen tots els textos i preguntes que la IEA ha fet públics de les edicions del 2006 i del 2011, amb la voluntat que proporcionin als mestres uns models de reflexió i millora en les activitats d'ensenyament i d'avaluació de la comprensió lectora. El document presenta els fonaments generals de l'estudi PIRLS, inclou una síntesi del marc conceptual PIRLS 2016, publicat per la IEA, seguidament s'agrupen els textos i els ítems alliberats de les edicions PIRLS 2006 i 2011 i finalment es proporcionen els criteris de correcció de les preguntes obertes. Cada un dels textos s'acompanya de quadres descriptius de l'activitat, del percentatge d'encerts obtingut per l'alumnat d’Espanya i la mitjana internacional del percentatge d'encerts.
Note
Es basa en els ítems i marc conceptual publicats per l'IEA, International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
Citation
PIRLS 2016: síntesi del marc conceptual i ítems alliberats. Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Language
Catalan
Publisher
Departament d'Ensenyament
Publication date
2016-01Extension
193
Collection
Documents. CSASE; 34
Subject (LEMAC)
Related items
http://hdl.handle.net/20.500.12694/650
http://hdl.handle.net/20.500.12694/649
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Copyright: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
PIRLS i TIMSS 2011: síntesi dels marcs conceptuals
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) (2014-01)Síntesi dels marcs conceptuals en què es basen dues avaluacions internacionals per a l’educació primària: l'Estudi Internacional sobre el Progrés en Comprensió Lectora (PIRLS) i l'Estudi Internacional ... -
PIRLS 2006: estudi Internacional sobre el progrés en comprensió lectora: marcs teòrics i especificacions d'avaluació
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Mullis, Ina V.S. (2006-04)L'estudi conté el marc conceptual de l'avaluació internacional sobre la capacitat lectora dels nens i nenes de 4t curs de l'educació primària. L'avaluació, promoguda per la IEA, permet obtenir dades ... -
Competència lectora: marc conceptual per a l'avaluació PISA 2009
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) (2008-09)El present informe conté el marc conceptual de l'avaluació de la comprensió lectora, que és l'àmbit prioritari d'avaluació en l'estudi PISA 2009.