Now showing items 81-100 of 352

    • El so dels objectes: projecte de creació col·lectiva pel foment de la interacció social a Vila-rodona 

      Santasmasas Rabadà, Neus (2018-06)
      Aquest treball ha consistit en la posada en pràctica d’un programa d’intervenció socioeducativa amb famílies del municipi de Vila-rodona, amb totes les seves fases: disseny, aplicació i avaluació. Aquest ...
      Este trabajo ha consistido en la puesta en práctica de un programa de intervención socio-educativa con familias del municipio de Vila-rodona, con todas sus fases: diseño, aplicación y evaluación. Este ...
      This work has consisted in the implementation of a social-educative intervention programme with families of the municipality of Vila-rodona, with all their parts: design, application and evaluation. ...
    • Els usos musicals a la Cardona del 1700: una aproximació a partir dels registres de comptabilitat en el període 1686-1737 

      Ventosa Molner, Francesc Xavier (2018-06)
      Durant la Guerra Civil espanyola es destruí bona part del patrimoni de l’Església de Sant Miquel i Sant Vicenç de Cardona. Es cremà l’orgue i gairebé la totalitat de l’arxiu musical que posseïa. Sense ...
      Durante la Guerra Civil española se destruyó buena parte del patrimonio de la Iglesia de San Miquel y San Vicente de Cardona. Se quemó el órgano y casi la totalidad del archivo musical que poseía. Sin ...
      During the Spanish Civil War, a large part of the Church of Sant Miquel and Sant Vicenç’s patrimony in Cardona was destroyed. The organ and almost the entire musical archive of the church were burned ...
    • La pràctica interpretativa de les cadenzas dels concerts per a violí de W.A. Mozart 

      Consegal Pérez, Jordi (2018-06)
      Els concerts per a violí de Mozart plantegen un problema interpretatiu que sovint ha quedat en un segon pla immerescut: el problema de la cadenza. Com que no disposem de cap cadenza escrita pel compositor ...
      Los conciertos para violín de Mozart plantean un problema interpretativo que a menudo ha quedado en un inmerecido segundo plano: el problema de la cadenza. Al no disponer de ninguna cadenza escrita por ...
      The Mozart violin concertos lay out a problem which has frequently been left in an undeserved background: the problem of cadenzas. Given that there are not cadenzas written by the composer for these ...
    • Christiane Mariane von Ziegler: la poetessa de les cantates de Leipzig 

      Mallart Vallmajó, Oriol (2018-06)
      En aquest treball es fa un recorregut per la vida i l’obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetessa que, a més a més d'haver creat una important obra literària en l'Alemanya del s. XVIII, va ...
      En este trabajo se hace un recorrido por la vida y la obra de Christiane Mariane von Ziegler, una poetisa que, además de haber creado una importante obra literaria en la Alemania del s.XVIII, escribió ...
      In this work we study the life and the work of Christiane Mariane von Ziegler, a poet who, besides having created an important literary work in the eighteenth century in Germany, wrote the texts of nine ...
    • Relació entre el repertori per a orgue i els instruments des del punt de vista de l'intèrpret: una guia per a afrontar l'elecció del repertori adient en cada cas 

      Seguí Mercadal, Joan (2018-06)
      An organist can not own and transport a big private organ. Therefore an organist must constantly select different works for different instruments. Which elements should be taken in consideration before ...
      El fet que els organistes no puguin tenir un instrument propi, gran i transportable fa que constantment calgui seleccionar un repertori diferent per a cada instrument. Quins elements cal tenir en compte ...
      El hecho de que los organistas no puedan tener un instrumento propio, grande y transportable hace que sea necesario seleccionar un repertorio distinto para cada instrumento. ¿Qué elementos se deben tener ...
    • El ball de gralles a Catalunya 

      Andorrà i Bruch, Roger (2018-06)
      El treball de fi de grau El ball de gralles a Catalunya ha tingut per objectiu definir el concepte ball de gralles, descriure la formació instrumental, establir una relació històrica, fer‐ne una primera ...
      El trabajo de fin de grado El ball de gralles a Catalunya ha tenido por objetivo definir el concepto ball de gralles, describir la formación instrumental, establecer una relación histórica, realizar una ...
      The final year project entitled El ball de gralles a Catalunya aims to define the concept of the traditional Catalan “ball de gralles” concert, as well as to describe the instrumental formation, establish ...
    • La Nova Escola Jueva: una renaixença cultural 

      Bachs Viñuela, Isaac (2018-06)
      The present work aims to explain the elements that led to the birth of a jewish cultural renaissance in the late nineteenth and early twentieth centuries, as well as its development and subsequent ...
      El presente trabajo quiere explicar los factores que propiciaron el nacimiento de un renacer cultural judío a finales de siglo XIX y principios del XX, así como su desarrollo i la incidencia posterior ...
      Aquest treball vol explicar els factors que van propiciar el naixement d’una renaixença cultural jueva a finals del segle XIX i principis del XX, així com el seu desenvolupament i la incidència posterior ...
    • La viola en la Francia del siglo XIX 

      Mullor Martínez, Lucía (2018-06)
      Este trabajo nace del interés por conocer en qué momento Francia protagoniza la independencia instrumental de la viola, como ejemplo de lo que estaba pasando en el resto de Europa. Los objetivos se ...
      Aquest treball neix de l'interès per conèixer en quin moment viu França l’independència instrumental de la viola, com exemple del que estava passant a la resta d’Europa. Els objectius s’articulen en ...
      This dissertation is born from the interest to know when the viola got independent in France as an example of what Europe was living. The main goal is to try to discover repertoire and go into detail ...
    • Tuba mirum spargens sonum: l'evolució tècnica de la trompeta en la música orquestral del segle XIX 

      Marquillas i Solsona, Sergi (2018-06)
      El treball de fi de grau Tuba mirum spargens sonum té com a objectiu descobrir els instruments aguts de vent metall per als quals van escriure els compositors de música orquestral del segle XIX, ...
      El trabajo de fin de grado Tuba mirum spargens sonum tiene como objetivo descubrir los instrumentos agudos de viento metal para los cuales escribieron los compositores de música orquestal del siglo XIX, ...
      The dissertation Tuba mirum spargens sonum aims to discover the high brass instruments for which the composers of the 19th century wrote, providing the necessary information to question and reconsider ...
    • La rehumanización de lo mecánico: discursos de autenticidad en el "live" de música electrónica en Barcelona 

      Collado Clouet, Irene (2018-06)
      Las dificultades en la definición del formato live así como su versatilidad a la hora de moverse entre los ámbitos del club y el arte sonoro experimental hacen que sea una herramienta sumamente útil a ...
      Les dificultats en la definició del format live així com la seva versatilitat a l’hora de moure’s entre els àmbits del club i l’art sonor experimental fan que sigui una eina summament útil a l’hora ...
      The difficulties towards the definition of the live set format, as well as its versatility when it comes to move between the spaces of the club and experimental sound art, make it an extremely useful ...
    • Implementació d'una aproximació musical a l'anàlisi tímbrica del so: un programari prototip per al compositor i per a l'intèrpret 

      Garcia Ginjaume, Carla (2018-06)
      El timbre és un paràmetre acústic complex que encara no s’entén completament. Donat el seu caràcter multidimensional, és difícil de definir el timbre d’un so amb dades científiques objectives. S’ha ...
      El timbre es un parámetro acústico complejo que aún no se comprende completamente. Dado su carácter multidimensional, es difícil de definir el timbre de un sonido con datos científicos objetivos. Se ha ...
      Timbre is a complex acoustic parameter that is still not completely understood. Due to its multidimensional character, it is difficult to define the timbre of a sound with scientific objective data. The ...
    • Sons empàtics: una aproximació a la complementarietat de les característiques sonores 

      Bosch Molina, Emili (2018-06)
      Aquesta recerca ha tingut com a punt de partida fonamentar categories pràctiques a partir d’anàlisis qualitatius de sons, que puguin ser d’utilitat en la seva aplicació en la composició. Al mateix temps, ...
      Esta investigación ha tenido como punto de partida elaborar categorías practicas a partir de análisis cualitativos de sonidos, que pudieran ser de utilidad en su aplicación en la composición. Al mismo ...
      The starting point of the following research has been the elaboration of practical categories through qualitative analysis of sounds that can be useful to apply in composition. At the same time, it has ...
    • La música como arma en la lucha por el Tiempo: estrategias para la configuración de una temporalidad alternativa a la hegemónica en la sociedad del capitalismo global 

      Mora González, José (2018-06)
      Este trabajo intenta organizar un marco teórico que permita entender conjuntamente la temporalidad tal y como se experimenta de forma hegemónica en la sociedad occidental bajo el capitalismo global y ...
      Aquest treball intenta organitzar un marc teòric que permeti entendre conjuntament la temporalitat tal i com s'experimenta de forma hegemònica a la societat occidental sota el capitalisme global i tal ...
      This paper attempts to organise a theoretical framework to enable a joint understanding of temporality as it is experimented hegemonically within today's western society and as it is used mostly in the ...
    • Construyendo una interpretación: del texto escrito al discurso sonoro 

      Ureña Peñalva, Belén (2018-06)
      El presente trabajo propone la implantación de un plan de estudio estructurado para conseguir mejorar el rendimiento interpretativo. Las estrategias aplicadas han tenido en cuenta factores psicológicos, ...
      El present treball proposa la implantació d'un pla d'estudi estructurat per aconseguir millorar el rendiment interpretatiu. Les estratègies aplicades han tingut en compte factors psicològics, fisiològics ...
      This work proposes the implementation of a structured study plan to improve the capacity of performance. The strategies applied have taken into account psychological, physiological and instrumental ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 68 (maig 2018) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2018-05)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Música i esport: una aproximació metodològica a la planificació de l’estudi / Guillem Lluís), La música té la paraula i ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 67 (abril 2018) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2018-04)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Quan la tradició neix d'un conflicte espontani: una aproximació a la normativa de la festa en el cas de Santa Tecla de ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 66 (març 2018) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2018-03)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Com hauria de ser la classe d'instrument del segle XXI? - II: treball de Didàctica de l'Instrument / Elisa Sala, Iranzu ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 65 (febrer 2018) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2018-02)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Com hauria de ser la classe d'instrument del segle XXI? - I: treball de Didàctica de l'Instrument / Aleix Burgués, Maria ...
    • L'ESMUC digital: revista de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Núm. 64 (gener 2018) 

      Escola Superior de Música de Catalunya (2018-01)
      Conté les seccions: Portada, Editorial, La tònica dominant, Gent ESMUC, Article (Desafinats: quines són les causes? / Elisenda Andrés), La música té la paraula i L'entrevista (a Xavier Barbeta).
    • Método BAPNE como instrumento en etnomusicología aplicada 

      Latre Nava, Sergio (2018-01)
      Orientado desde la etnomusicología aplicada, en este TFG presento la elaboración de una intervención socioeducativa, desde su diseño hasta su realización, con el fin de actuar localmente ante la necesidad ...
      Orientat des de l’etnomusicología aplicada, en aquest TFG presento l'elaboració d'una intervenció socioeducativa, des del seu disseny fins a la seva realització, amb la finalitat d'actuar localment ...
      Based on the applied ethnomusicology orientation, in this final thesis I present a socio-educational intervention, since its design to its realization, in order to act locally in response to overall ...