La Sonata K.304 de Mozart: entre la moderación ilustrada y el patetismo expresivo
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió acceptada
Resum
Aquest treball de fi de grau té com a objectiu proveir l’intèrpret d'una proposta musical per a la Sonata K. 304 en mi menor de W. A. Mozart. Per assolir aquest propòsit, s'ha realitzat una investigació acurada sobre els mètodes i les tècniques que ens han llegat els antics mestres intèrprets de l'època. S'ha fet una anàlisi formal i retòrica de la sonata, així com l’estudi del marc històric en què es va compondre, el qual facilita la comprensió temporal i contextualitza el músic per a realitzar una interpretació històricament informada. Els resultats obtinguts indiquen la detallada informació que es conserva dels antics tractats per interpretar en aquesta època. En resum, aquest treball de fi de grau ofereix una estructura històrica per interpretar aquesta música i facilita a l’intèrpret els recursos necessaris per tenir una base sòlida sobre la qual interpretar.Resumen
Este trabajo de fin de grado tiene como objetivo proveer al intérprete de una propuesta musical para la Sonata K. 304 en mi menor de Mozart. Para alcanzar este propósito, se ha realizado una investigación exhaustiva sobre los métodos y las técnicas que nos han legado los antiguos maestros intérpretes de la época. Se ha hecho un análisis formal y retórico de la sonata, así como el estudio del marco histórico en el que se compuso, el cual facilita la comprensión temporal y contextualiza al músico para realizar una interpretación históricamente informada. Los resultados obtenidos indican la información tan detallada que se conserva de los antiguos tratados sobre la interpretación de esta época. En resumen, este trabajo de fin de grado ofrece una estructura histórica para interpretar esta música y facilita al intérprete los recursos necesarios para tener una base sólida sobre la que interpretar.Abstract
This bachelor’s thesis aims to provide the performer with a musical proposal for Mozart’s Sonata K. 304 in E minor. To achieve this purpose, an in-depth investigation has been conducted into the methods and techniques bequeathed to us by the former master performers of the period. A formal and rhetorical analysis of the sonata has been carried out, as well as a study of the historical framework in which it was composed, which facilitates a temporal understanding and contextualizes the musician in order to perform a historically informed interpretation. The results obtained indicate the detailed information preserved in the old treatises on performance from this period. In summary, this bachelor’s thesis provides a historical framework for interpreting this music and offers the performer the necessary resources to establish a solid foundation for interpretation.Autor/a
Col·laboradors/ores
Llengua
Castellà
Publicat per
Escola Superior de Música de Catalunya
Data de publicació
2024-06Extensió
74 p.
Matèries (LEMAC)
Paraules clau
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Documents per descarregar
21.51Mb
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- ESM sèrie - TFG [237]
Drets
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
La pràctica interpretativa de les cadenzas dels concerts per a violí de W.A. Mozart
Consegal Pérez, Jordi (2018-06)Els concerts per a violí de Mozart plantegen un problema interpretatiu que sovint ha quedat en un segon pla immerescut: el problema de la cadenza. Com que no disposem de cap cadenza escrita pel compositor ...Los conciertos para violín de Mozart plantean un problema interpretativo que a menudo ha quedado en un inmerecido segundo plano: el problema de la cadenza. Al no disponer de ninguna cadenza escrita por ...The Mozart violin concertos lay out a problem which has frequently been left in an undeserved background: the problem of cadenzas. Given that there are no cadenzas written by the composer for these ... -
La notación del staccato de W.A Mozart. ¿Qué significan los puntos y los strokes?
Abela Cruz, Gustavo (2022-06)La notació de Wolfgang Amadeus Mozart respecte a l'articulació ha estat motiu de debat musical, especialment en la segona meitat del segle XX. L'ambigüitat entre dos hipotètics signes de staccato (punt ...La notación de Wolfgang Amadeus Mozart con respecto a la articulación ha sido motivo de debate musical, especialmente en la segunda mitad del siglo XX. La ambigüedad entre dos hipotéticos signos de ...Wolfgang Amadeus Mozart's notation of articulation has been the subject of musical debate, especially in the second half of the twentieth century. The ambiguity between two hypothetical staccato signs ... -
Schubert i les seves composicions per a violí
Rodríguez Masafrets, Ariadna (2013-07-17)Amb aquest projecte he volgut aproximar-me al repertori de cambra per violí i piano del compositor vienès Franz Schubert. Les tres obres escollides són poc habituals a les sales de concert, en part per ...Con este proyecto he querido aproximarme al repertorio de cámara para violín y piano del compositor vienés Franz Schubert. Las tres obras escogidas son poco habituales en las salas de concierto, en parte ...My intention with this project was to get closer to the chamber music repertoire for violin and piano written by the Viennese composer Franz Schubert. The three pieces I’ve chosen are not habitual in ...





