Now showing items 1-16 of 16
-
Carta per a la Laura: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Bonet, Marta; Gutiérrez, Begoña; Navarro, M. Carmen (2017-05-04)Després de fer un projecte en què els alumnes de primer de l’Escola Miguel de Unamuno de Santa Coloma de Gramenet han visitat una granja, tenen la necessitat d’escriure a la monitora una carta d’agraïment. ... -
Contacte amb l'alcalde: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Salleras, M. Assumpció; Escola Joana d'Empúries (Castelló d'Empúries, Catalunya) (2017-03)Els alumnes de 3r aprofundeixen en el coneixement del municipi. Amb aquesta finalitat decideixen demanar hora per entrevistar-se amb l’alcalde mitjançant un correu electrònic. Abans d’enviar-lo s’han ... -
L'entrevista a 4t i a 5è: què et suggereix aquest quadre?: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Toral, Ana; Escola Rubén Darío (Barcelona, Catalunya) (2017-05)Els alumnes elaboren escrits sobre què els suggereix l’observació d’imatges d’obres d’art. L’observació la fan acompanyats de la mestra que a través d’una conversa-entrevista els ajuda a donar forma a ... -
Escriptura autònoma d'una notícia: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Aubanell Batiste, Francesca; Escola Molí de Vent (Torredembarra, Catalunya) (2017-05)Activitat d’escriptura autònoma plantejada després de compartir la planificació del text i donar orientacions per a la textualització. S’acompanya amb l’anàlisi d’una entrevista d’escriptura entre mestra ... -
Escrivim un article per al web de l'escola: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Molina, Sara; Escola Font de l'Orpina (Vacarisses, Catalunya) (2017-06)La mestra de segon de l’Escola Font de l’Orpina de Vacarisses guia i acompanya el procés de composició escrita d’un text: la planificació, la textualització i la revisió. -
Escrivim un cartell: escriptura col·lectiva de textos: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Cartaña Miquel, Rosa; Escola Mont-roig (Balaguer, Catalunya) (2017-03)L’activitat que es presenta és l’elaboració col·lectiva d’un cartell informatiu amb el qual els alumnes conviden els familiars a la presentació del projecte que han treballat el primer quadrimestre. ... -
Fem l'entrada d'un blog: explica'm un conte: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Homs, Cristina; Escola Cal Maiol (Barcelona, Catalunya) (2017-03)Els alumnes de 6è expliquen contes als més petits, però mai no han explicat què fan per preparar-se. Decideixen fer un escrit per compartir-ho amb les famílies a través del blog. Mitjançant un modelatge ... -
Fem l'entrada del nostre projecte al blog: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Nebot, Meritxell; Escola Cal Maiol (Barcelona, Catalunya) (2017-03)Els alumnes de 6è han desenvolupat un projecte sobre el consum de fruita i verdura, i la petjada ecològica a l’àrea de coneixement del medi natural i social. L’objectiu de l’activitat d’escriptura ... -
Fem la circular del teatre de 6è: revisió col·lectiva guiada: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Meléndez, Anna; Oriol, Neus; Escola Gitanjali (Badalona, Catalunya) (2017-03)Els alumnes de 6è han d’escriure una circular per convidar les famílies a l’obra de teatre que representaran. La mestra aprofita aquesta situació perquè els alumnes aprofundeixin en el gènere de la ... -
Fem una nota!: dictat a l'adult a educació infantil: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Ruiz, Mar; Escola Eduard Marquina (Barcelona, Catalunya) (2017-02-17)Als alumnes de P-4 de l’Escola Eduard Marquina de Barcelona els sorgeix la necessitat d’escriure una nota a les famílies. S’aprofita la situació per fer una activitat de dictat a l’adult. -
Formigues cooperatives: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Coma, Esther; Escola Pau Claris (La Seu d'Urgell, Catalunya) (2017-03)Descripció d'un projecte telemàtic de reptes en què l’escola participa. La proposta descriu una experiència d’escriptura a l’àrea d’educació física. Els alumnes llegeixen, analitzen, valoren, revisen i ... -
Hem perdut les instruccions!: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Escola Pedralta (Santa Cristina d'Aro, Catalunya) (2017-02-21)L’Escola Pedralta de Santa Cristina d’Aro recull una activitat en petit grup on els alumnes de segon acorden i fixen unes instruccions de joc que dicten a la mestra. -
Racó de l'escriptor: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Casas Xuclà, I.; Escola Ruiz Amado (Castelló d'Empúries, Catalunya) (2017-04)En aquesta experiència de l’Escola Ruiz Amado de Castelló d’Empúries s’explica la posada en funcionament del racó d’escriptura. L’objectiu d’aquest espai és posar els alumnes de segon en situació ... -
El racó dels nostres missatges: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Pregonas, Ivette; López, M. Teresa; Escola Mestres Montaña (Granollers, Catalunya) (2017-04)Entre els alumnes de primer de l’Escola Mestres Muntanya de Granollers i la seva mestra munten un racó per escriure i enviar-se missatges. S’estableixen les pautes de funcionament i es proposa una ... -
Revisió, correcció i millora col·lectiva d'una faula: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
Departament d'Ensenyament; Escola El Miracle (Tarragona, Catalunya) (2017-03)Els alumnes de 5è han treballat les faules durant el segon trimestre. A més, un dia a la setmana, durant 30’, fan de padrins de lectura d’alumnes de segon. Engrescats amb les faules creades, decideixen ... -
Revisió, correcció i millora de textos: experiència d'escriptura [activitat] (2018)
Departament d'Ensenyament; Parra Martínez, Anna; Escola Sant Llorenç del Munt (Sant Llorenç del Munt, Catalunya) (2018-04)Els alumnes de cicle superior (5è de primària) revisen col·lectivament, amb el guiatge de la mestra, les propietats textuals d’un text argumentatiu sobre la importància de dur una vida saludable.