Now showing items 1-20 of 38
-
Conversa d'escriptura: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-04-20)La mestra conversa amb una alumna sobre el seu text, mentre la resta de companys del grup de 5è escriuen. En les seves intervencions, la mestra s’interessa, només, pel contingut del text i, així, l’ajuda ... -
Ensenyar a escriure, una responsabilitat compartida: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)A qui correspon l’ensenyament de l’escriptura és una qüestió controvertida, encara per aclarir en moltes escoles. ¿Pertoca als mestres de llengua, només? Els alumnes, que de manera natural empren l’esquema ... -
L'entrevista a 4t i a 5è: què et suggereix aquest quadre?: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-05)Els alumnes elaboren escrits sobre què els suggereix l’observació d’imatges d’obres d’art. L’observació la fan acompanyats de la mestra que a través d’una conversa-entrevista els ajuda a donar forma a ... -
Entrevista d'escriptura: pràctica: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-04)Es presenta l’estratègia de l’entrevista personal d’escriptura entre iguals (6è EP) com a eina per ajudar a estructurar el pensament dels alumnes i aprendre a interactuar amb el propi text per millorar, ... -
Escriptura i reflexió sobre la llengua: un camí de doble sentit!: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-09)Tot i que la gramàtica es treballa a l’escola, es dóna la paradoxa que els alumnes no “la utilitzen” a l’hora de redactar: no veuen la relació entre gramàtica i escriptura. Un enfocament gramaticalista ... -
Escriure a raig és escriure?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-03)La didàctica de l’escrit s’ha de focalitzar, sobretot, en el procés d’escriptura (fases) que facilita l’elaboració de textos adequats a cada situació. Per treballar aquest procés el docent haurà de ... -
Escriure, per a què?: educació primària: CM, CS [presentació] (2016)
(2016-02)En la nostra societat, la llengua escrita hi té un paper primordial; cal, doncs, aprofitar-ho per fer-ne descobrir l’ús funcional. Vincular el treball dels diversos gèneres a propòsits i situacions ... -
Fem l'entrada d'un blog: explica'm un conte: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-03)Els alumnes de 6è expliquen contes als més petits, però mai no han explicat què fan per preparar-se. Decideixen fer un escrit per compartir-ho amb les famílies a través del blog. Mitjançant un modelatge ... -
Fem l'entrada del nostre projecte al blog: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-03)Els alumnes de 6è han desenvolupat un projecte sobre el consum de fruita i verdura, i la petjada ecològica a l’àrea de coneixement del medi natural i social. L’objectiu de l’activitat d’escriptura ... -
Fem la circular del teatre de 6è: revisió col·lectiva guiada: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-03)Els alumnes de 6è han d’escriure una circular per convidar les famílies a l’obra de teatre que representaran. La mestra aprofita aquesta situació perquè els alumnes aprofundeixin en el gènere de la ... -
Formigues cooperatives: experiència d'escriptura [activitat] (2017)
(2017-03)Descripció d'un projecte telemàtic de reptes en què l’escola participa. La proposta descriu una experiència d’escriptura a l’àrea d’educació física. Els alumnes llegeixen, analitzen, valoren, revisen i ...