Now showing items 1-8 of 8

    • Activitat de lectura en veu alta [activitat] (2014) 

      Escola Mossèn Cinto (Folgueroles); Departament d'Ensenyament (2014-04)
      L’Escola Mossèn Cinto de Folgueroles ens presenta l’aplicació a l’aula a partir de la formació del Portafolis de Lectura. Treballen la lectura en veu alta fent conscient l’alumne i implicant-lo en tot ...
    • Les bastides de suport [material didàctic] (2017) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2017-05)
      Ensenyar és proporcionar ajudes a l’alumne per guiar i facilitar el procés d’aprenentatge que ha de seguir. Aquestes ajudes s’anomenen bastides de suport. En la primera part del dossier es desenvolupa ...
    • Estratègies de lectura: fer connexions [material didàctic] (2016) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-10)
      Una de les estratègies clau per enfrontar-se a la comprensió d’un text és la capacitat d’anar fent connexions entre el text i el lector, entre informacions del mateix text i entre aquest i altres ...
    • Estratègies de lectura: fer i comprovar hipòtesis [material didàctic] (2016) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-05)
      Fer un ús conscient de les estratègies de lectura permet a l’alumne enfrontar-se amb autonomia a la comprensió d’un text. Elaborar hipòtesis ajustades a la informació que ens dona el text i comprovar-les ...
    • Estratègies de lectura: resumir [material didàctic] (2015) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-01)
      Resumir requereix temps i esforç per part de l’alumne, i ensenyament per part del docent, ja que no és una activitat espontània i natural. Aquests esforços per aprendre a resumir són necessaris, atès ...
    • Estratègies de lectura: visualitzar [material didàctic] (2015) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-01)
      Imaginar o representar-se el que veiem mentre llegim és una estratègia que tots els lectors practiquem habitualment. En aquest material trobareu una reflexió sobre la importància d’aquesta estratègia, ...
    • El procés lector [material didàctic] (2020) 

      Departament d'Educació. Servei de Suports i Recursos Lingüístics; Equip LIC del Vallès Occidental (2020-03)
      Aquest dossier ens permet reflexionar sobre un model d'intervenció didàctica per a l'ensenyament i l'aprenentatge del procés lector. Es recullen les estratègies i les habilitats que entren en joc en ...
    • Els tallers de lectura [material didàctic] (2015) 

      Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2015-02)
      El taller de lectura és una proposta metodològica per ensenyar explícitament una estratègia de comprensió lectora. De forma gradual i partint del modelatge del docent, l’alumne anirà interioritzant i ...