Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? (2023)
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Resumen
La pandèmia va provocar la pèrdua temporal d’un dels elements més importants del sistema educatiu: la presencialitat. Aquesta nova situació va alterar els hàbits acadèmics i, en alguns casos, també la motivació pels aprenentatges i l’estabilitat emocional de l’alumnat més vulnerable, aspectes que han incidit en un augment de l’absentisme escolar a quart d’ESO amb la tornada a la normalitat.
L’estudi del context de quart d’ESO del curs 2021-2022 ha evidenciat que una part de l’alumnat ha alterat els seus hàbits d’assistència a l’escola. La conseqüència immediata d’aquest absentisme postpandèmic és la pèrdua dels aprenentatges, fet que dificulta l’assoliment de l’èxit educatiu i que pot conduir a la desvinculació dels sistema educatiu de l’alumnat més vulnerable.
Citación
Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2023-03-15Extensión
3 p.
Colección
Tast de dades. CSASE; 43
Materias (LEMAC)
Ensenyament - Estadístiques
Indicadors educatius
Absentisme escolar
Educació secundària obligatòria
Palabras clave
Quart d'ESO
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, Autor/a o Materia.
-
Model d'informe d'avaluació diagnòstica interna (2016)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2016) -
Avaluacions censals de competències bàsiques: curs 2018-2019 (2019)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019-07-11) -
Avaluació del desenvolupament del projecte Filosofia 3/18 (2012)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2012-05)El volum és el resultat de l’avaluació del desenvolupament del projecte Filosofia 3/18 a diferents centres educatius de Catalunya, duta a terme el 2011. Es presenta el projecte Filosofia 3/18 que ...