Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? (2023)
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Resumen
La pandèmia va provocar la pèrdua temporal d’un dels elements més importants del sistema educatiu: la presencialitat. Aquesta nova situació va alterar els hàbits acadèmics i, en alguns casos, també la motivació pels aprenentatges i l’estabilitat emocional de l’alumnat més vulnerable, aspectes que han incidit en un augment de l’absentisme escolar a quart d’ESO amb la tornada a la normalitat.
L’estudi del context de quart d’ESO del curs 2021-2022 ha evidenciat que una part de l’alumnat ha alterat els seus hàbits d’assistència a l’escola. La conseqüència immediata d’aquest absentisme postpandèmic és la pèrdua dels aprenentatges, fet que dificulta l’assoliment de l’èxit educatiu i que pot conduir a la desvinculació dels sistema educatiu de l’alumnat més vulnerable.
Citación
Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2023-03-15Extensión
3 p.
Colección
Tast de dades. CSASE; 43
Materias (LEMAC)
Ensenyament - Catalunya - Estadístiques
Indicadors educatius - Catalunya
Absentisme escolar - Catalunya
Educació secundària obligatòria - Quart curs
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, Autor/a o Materia.
-
Model d'informe d'avaluació diagnòstica interna (2016)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2016) -
És la repetició de curs una estratègia efectiva per millorar els resultats acadèmics? (2021)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2021-04) -
TIMSS 2019: síntesi dels marcs conceptuals de matemàtiques i ciències de quart d'educació primària (2018)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu; International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); Martin, M.O.; Mullis, Ina V.S. (2018-10)El document presenta una síntesi dels marcs conceptuals en què es basa l’avaluació internacional TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències). Els dos marcs conceptuals fan ...