Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia?
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Resum
La pandèmia va provocar la pèrdua temporal d’un dels elements més importants del sistema educatiu: la presencialitat. Aquesta nova situació va alterar els hàbits acadèmics i, en alguns casos, també la motivació pels aprenentatges i l’estabilitat emocional de l’alumnat més vulnerable, aspectes que han incidit en un augment de l’absentisme escolar a quart d’ESO amb la tornada a la normalitat. L’estudi del context de quart d’ESO del curs 2021-2022 ha evidenciat que una part de l’alumnat ha alterat els seus hàbits d’assistència a l’escola. La conseqüència immediata d’aquest absentisme postpandèmic és la pèrdua dels aprenentatges, fet que dificulta l’assoliment de l’èxit educatiu i que pot conduir a la desvinculació dels sistema educatiu de l’alumnat més vulnerable.Citación recomendada
Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2023-03-15Extensión
3 p.
Colección
Tast de dades. CSASE; 43
Materias (LEMAC)
Palabras clave
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Hi haurà variacions en els resultats de l'avaluació de quart d'ESO del curs 2018-2019?
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019-05) -
Els nois treuen millors resultats en totes les subcompetències científiques a quart d’ESO?
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2023-02)Com cada any, des del curs 2015-2016 en què es va avaluar per primera vegada la competència cientificotecnològica en l’alumnat de quart d’ESO, els resultats mostren que les noies obtenen puntuacions més ... -
La percepció de la dificultat de les proves de quart d'ESO del 2019 s'associa amb els resultats reals? Què passa amb la bretxa de gènere?
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (2019-07)





