Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? (2023)
Autor/a
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
Data de publicació
2023-03-15Resum
La pandèmia va provocar la pèrdua temporal d’un dels elements més importants del sistema educatiu: la presencialitat. Aquesta nova situació va alterar els hàbits acadèmics i, en alguns casos, també la motivació pels aprenentatges i l’estabilitat emocional de l’alumnat més vulnerable, aspectes que han incidit en un augment de l’absentisme escolar a quart d’ESO amb la tornada a la normalitat.
L’estudi del context de quart d’ESO del curs 2021-2022 ha evidenciat que una part de l’alumnat ha alterat els seus hàbits d’assistència a l’escola. La conseqüència immediata d’aquest absentisme postpandèmic és la pèrdua dels aprenentatges, fet que dificulta l’assoliment de l’èxit educatiu i que pot conduir a la desvinculació dels sistema educatiu de l’alumnat més vulnerable.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Paraules clau
Ensenyament - Catalunya - Estadístiques
Indicadors educatius - Catalunya
Absentisme escolar - Catalunya
Educació secundària obligatòria - Quart curs
Extensió
3 p.
Publicat per
Departament d'Educació
Col·lecció
Tast de dades. CSASE;43
Citació
Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023.