dc.contributor.author | Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu | |
dc.date.accessioned | 2023-04-03T07:06:09Z | |
dc.date.available | 2023-04-03T07:06:09Z | |
dc.date.issued | 2023-03-15 | |
dc.identifier.citation | Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? Elaboració: Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2023. | ca |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12694/3636 | |
dc.description.abstract | La pandèmia va provocar la pèrdua temporal d’un dels elements més importants del sistema educatiu: la presencialitat. Aquesta nova situació va alterar els hàbits acadèmics i, en alguns casos, també la motivació pels aprenentatges i l’estabilitat emocional de l’alumnat més vulnerable, aspectes que han incidit en un augment de l’absentisme escolar a quart d’ESO amb la tornada a la normalitat.
L’estudi del context de quart d’ESO del curs 2021-2022 ha evidenciat que una part de l’alumnat ha alterat els seus hàbits d’assistència a l’escola. La conseqüència immediata d’aquest absentisme postpandèmic és la pèrdua dels aprenentatges, fet que dificulta l’assoliment de l’èxit educatiu i que pot conduir a la desvinculació dels sistema educatiu de l’alumnat més vulnerable. | ca |
dc.format.extent | 3 p. | ca |
dc.publisher | Departament d'Educació | ca |
dc.relation.ispartofseries | Tast de dades. CSASE;43 | |
dc.subject.other | Quart d'ESO | ca |
dc.title | Ha augmentat l’absentisme escolar a quart d’ESO després de la pandèmia? (2023) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Ensenyament - Estadístiques | ca |
dc.subject.lemac | Indicadors educatius | ca |
dc.subject.lemac | Absentisme escolar | ca |
dc.subject.lemac | Educació secundària obligatòria | ca |