Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Tipo de documento
Conferencia / Clase
Resumen
Quan són alliberades de les regles de combinatòria imposades per la finalitat comunicativa immediata, les paraules poden esdevenir peces d’un joc, intentar equilibris gràcils a la corda de la poesia, o posar-se al servei de la narrativa i fer-se còmplices, per exemple, de les terboleses del gènere negre, o del sofisticat món de la ciència-ficció.
Sent les persones creatives per naturalesa, l’educació hauria d’esperonar aquest potencial en tots els camps, i especialment en l’escriptura. Això es fa aplicant metodologies que permetin combinar l’estudi del cànon literari, la formació del gust personal i la pràctica lúdica de la llengua amb fins creatius.
Citación
Escriptura creativa: la literatura com a model: educació secundària obligatòria [presentació]. Elaboració: Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístics. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2016.
Lengua
Català
Publicado por
Departament d'Ensenyament
Fecha de publicación
2016-03Extensión
3 fitxers
Materias (LEMAC)
Comunicació escrita - Educació secundària obligatòria - Ensenyament
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Escriptura i reflexió sobre la llengua: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-04)Al s. XXI els nostres alumnes escriuen més que mai, però el coneixement que tenen del codi lingüístic els permet fer un ús ric i creatiu de la llengua? Millorar la competència escrita dels alumnes, passa ... -
Escriptura i reflexió metalingüística, un camí de doble sentit (2015)
Durán, Carmen (2015) -
Posem-nos d'acord: les línies de centre: educació secundària obligatòria [presentació] (2016)
Departament d'Ensenyament. Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics (2016-05)Al final de l’escolarització obligatòria, tots els alumnes haurien de poder ser escriptors madurs: capaços d’aplicar, de manera autònoma, estratègies en totes les fases del procés de redacció, per tal ...