La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
Visualitza/Obre
Autor/a
Angelats Planas, Mariona
Data de publicació
2009Resum
A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que aquests infants tinguin una bona qualitat de vida i un millor benestar personal que afavoreixi la integració al món social i laboral. En aquest estudi s'intenta demostrar que amb el llenguatge corporal, el contacte corporal i qualsevol expressió de llenguatge que passi pel cos proporciona una via de comunicació molt interessant i viable pel que fa a la comunicació amb nens i nenes amb aquest tipus de trastorn els quals, precisament, presenten una dificultat important de comunicació que implica una dificultat específica en la comprensió i l'ús del llenguatge conversacional, l'entonació, la gestualitat, l'expressió facial i d'altres manifestacions corporals, dificultats de relació i baixa empatia social o un rebuig al contacte corporal normal
Tipus de document
Llibre
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Innovació educativa
Educació inclusiva
Expressió corporal - Ús terapèutic
Extensió
101
Publicat per
Departament d'Educació
Col·lecció
Treballs de llicències d'estudis;2008-2009
Citació
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG. Mariona Angelats Planas. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09