La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
Ver/Abrir
Autor/a
Angelats Planas, Mariona
Fecha de publicación
2009Resumen
A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que aquests infants tinguin una bona qualitat de vida i un millor benestar personal que afavoreixi la integració al món social i laboral. En aquest estudi s'intenta demostrar que amb el llenguatge corporal, el contacte corporal i qualsevol expressió de llenguatge que passi pel cos proporciona una via de comunicació molt interessant i viable pel que fa a la comunicació amb nens i nenes amb aquest tipus de trastorn els quals, precisament, presenten una dificultat important de comunicació que implica una dificultat específica en la comprensió i l'ús del llenguatge conversacional, l'entonació, la gestualitat, l'expressió facial i d'altres manifestacions corporals, dificultats de relació i baixa empatia social o un rebuig al contacte corporal normal
Tipo de documento
Libro
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Innovació educativa
Educació inclusiva
Expressió corporal - Ús terapèutic
Extensión
101
Publicado por
Departament d'Educació
Colección
Treballs de llicències d'estudis;2008-2009
Citación
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG. Mariona Angelats Planas. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09