La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG (2009)
Tipo de documento
Monografía
Resumen
A les escoles d'educació especial, cada vegada es troben més nens i nenes amb trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) amb afectació greu. Una escola inclusiva i acollidora ha d'intentar que aquests infants tinguin una bona qualitat de vida i un millor benestar personal que afavoreixi la integració al món social i laboral. En aquest estudi s'intenta demostrar que amb el llenguatge corporal, el contacte corporal i qualsevol expressió de llenguatge que passi pel cos proporciona una via de comunicació molt interessant i viable pel que fa a la comunicació amb nens i nenes amb aquest tipus de trastorn els quals, precisament, presenten una dificultat important de comunicació que implica una dificultat específica en la comprensió i l'ús del llenguatge conversacional, l'entonació, la gestualitat, l'expressió facial i d'altres manifestacions corporals, dificultats de relació i baixa empatia social o un rebuig al contacte corporal normal
Nota
Llicència d'estudis retribuïda, modalitat A. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176, 18/07/2008), curs 2008-09
Citación
La importància del treball corporal a l'escola d'educació especial amb nens i nenes amb TDG. Mariona Angelats Planas. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2009.
Autor/a
Lengua
Català
Publicado por
Departament d'Educació
Fecha de publicación
2009Extensión
101
Colección
Treballs de llicències d'estudis; 2008-2009
Materias (LEMAC)
Ensenyament - Innovacions
Expressió corporal - Ús terapèutic
Documentos para descargar
105.4Mb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- FD sèrie provisional [63]
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Cinema transversal: el cinema com a eina d'aprenentatge transversal i creatiu, amb algunes propostes de treball per al batxillerat (2009)
Comella Dorda, Beatriz (2009)El treball és una posada al dia de la situació del cinema com a objecte d'estudi i com a eina de treball i de reflexió en l'ensenyament secundari, arreu de l'estat. Tot parteix de la idea d'un aprenentatge ... -
L'educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l'autogestió del treball a l'etapa de primària: l'assemblea d'aula (2009)
Codinas Perich, M. Àngels (2009)El treball analitza com es porta a terme l’educació democràtica, el civisme, la construcció de la convivència i l’autogestió del treball en els centres escolars. L’assemblea ha estat el centre de l'estudi ...