Mostrar el registro sencillo del ítem
Música y arquitectura: una aproximación a la relación entre ambas disciplinas
| dc.contributor | Escola Superior de Música de Catalunya | |
| dc.contributor | Rodeiro, Manuel, | |
| dc.contributor.author | Ferrer Fornes, Ana | |
| dc.date.accessioned | 2019-06-11T15:46:17Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:26:03Z | |
| dc.date.available | 2019-06-11T15:46:17Z | |
| dc.date.available | 2025-03-14T11:26:03Z | |
| dc.date.created | 2016-06 | |
| dc.date.issued | 2016-06 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12694/7241 | |
| dc.description.abstract | Aquest treball pretén explorar la relació entre música i arquitectura basant-se en l’estudi de quatre obres musicals de la segona meitat del segle XX vinculades a un projecte arquitectònic concret. Els casos estudiats són Prometeo de Luigi Nono, les peces espacials de Marc-André Dalbavie, els Polytopes d’Iannis Xenakis i Rothko Chapel de Morton Feldman. Després de l’estudi particular de cadascuna d’aquestes obres, s’ofereixen una sèrie de reflexions sobre el component espacial del so com a element expressiu del discurs musical i de les relacions que es donen entre l’obra musical i l’espai arquitectònic per al qual la seva escolta ha estat concebuda. | ca |
| dc.description.abstract | Este trabajo pretende explorar la relación entre música y arquitectura basándose en el estudio de cuatro obras musicales de la segunda mitad del siglo XX vinculadas a un proyecto arquitectónico concreto. Los casos estudiados son Prometeo de Luigi Nono, las piezas espaciales de Marc-André Dalbavie, los Polytopes de Iannis Xenakis y Rothko Chapel de Morton Feldman. Después del estudio particular de cada una de ellas, se ofrecen una serie de reflexiones acerca del componente espacial del sonido como elemento expresivo del discurso musical y de las relaciones que se dan entre la obra musical y el espacio arquitectónico para el que su escucha ha sido concebida. | spa |
| dc.description.abstract | This paper aims to explore the relationship between music and architecture, studying four musical works of the second half of the twentieth century that are linked to a specific architectural project. The studied cases are: Luigi Nono’s Prometeo, Marc-André Dalbavie’s spatial pieces, Iannis Xenakis’ Polytopes, and Morton Feldman’s Rothko Chapel. After the particular study of each work, a series of considerations are offered regarding the spatial component of sound as an expressive element of the musical discourse and the relationships that exist between the musical work and the architectural space designed for its listening. | eng |
| dc.format.extent | 143 p. | cat |
| dc.language.iso | spa | cat |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
| dc.subject.other | TFG Música clàssica i contemporània | |
| dc.title | Música y arquitectura: una aproximación a la relación entre ambas disciplinas | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | cat |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.embargo.terms | cap | cat |
| dc.subject.lemac | Arquitectura | |
| dc.subject.lemac | Xenakis, Iannis, 1922-2001 | |
| dc.subject.lemac | Nono, Luigi | |
| dc.subject.lemac | Feldman, Morton, 1926-1987 | |
| dc.subject.lemac | Música--S. XX |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
ESM sèrie - TFG [237]
Treballs finals de grau (TFG) de l'ESMUC





